Nový reklamní formát AdWords umožňuje kombinovat několik nadpisů i popisků a sám pak vybere tu nejvhodnější variantu
Google spustil beta verzi responzivní reklamy ve vyhledávání, která se sama přizpůsobí zákazníkovi a zobrazí mu tak více relevantních informací. Při jejím vytváření si uživatelé mohou nastavit u jedné reklamy několik různých nadpisů a popisků. AdWords z nich vytvoří kombinace, které bude testovat, a pro zadané dotazy zvolí vždy tu nejvhodnější. Čím více variant inzerent zadá, tím více bude mít AdWords příležitostí k jejich zobrazování.
Výhodami responzivních reklam ve vyhledávání je především možnost oslovit v rámci kampaní více uživatelů a zvýšit výkon reklamní sestavy. Na rozdíl od rozšířených textových reklam mohou ty responzivní zobrazit 3 nadpisy namísto dvou a dva popisky v délce 90 znaků oproti původnímu jednomu o 80 znacích. Pro jednu responzivní reklamu ve vyhledávání je možné zadat až 15 nadpisů a 4 popisky.
K dispozici je také možnost připnout nadpisy a popisky na konkrétní pozici. Tato funkce bude užitečná zejména pro inzerenty v takových oblastech, které vyžadují vyloučení odpovědnosti. Na dané pozici se už ale nebude moci zobrazit nic jiného. Je však možné připnout k jedné pozici hned několik nadpisů nebo popisků tak, aby byla v rámci porovnávání zajištěna větší flexibilita.
Jak vytvořit responzivní reklamu ve vyhledávání:
- Přihlaste se k účtu AdWords
- Zvolte Reklamy a rozšíření v levém sloupci
- Klikněte na tlačítko + a na možnost Responzivní reklama ve vyhledávání
- Zadejte cílovou adresu URL a zobrazovanou cestu
- Zadejte své možné nadpisy
- Zadejte své možné popisky
- Klikněte na Uložit
Pro každou responzivní reklamu má uživatel možnost zobrazit stejné metriky jako pro ostatní textové reklamy.
U verze beta se však uživatelé mohou setkat s různými omezeními. Bližší informace o reklamě poskytuje Nápověda AdWords.
Zdroje: support.google.com, searchengineland.com