Nový reklamní formát na Instagramu dá značkám zásadní výhodu při spolupráci s influencery
Instagram vyvíjí nový nástroj, který má umožnit promovat příspěvky vytvořené celebritami. Tento nástroj zatím nese označení Branded content ads (Reklamní obsah značek, pozn. redakce) a má pomoci propojit inzerenty a tvůrce obsahu a jejich vztahu dát formálnější rámec.
Doposud si firmy najímaly influencery, aby jim pomáhali s propagací služeb a produktů. Tyto příspěvky ovšem oslovili pouze followery daného uživatele Instagramu. Branded content ads umožní značkám promovat příspěvky influencerů jako jakékoliv jiné příspěvky.
Instagram na tomto nástroji pracuje již od loňského roku a Ashley Yuki, produktová manažerka této sociální sítě, uvedla, že značky tento postup vidí jako cestu k překonání strastí, které mají s organickým dosahem. Yukiová dále doplnila:
„Podle nedávného průzkumu 69 % uživatelů přichází na Instagram kvůli interakci s celebritami, a 68 % sleduje influencery. Z tohoto důvodu chceme pracovat se značkami i tvůrci obsahu způsobem, který je pro naši komunitu bezpečný."
První nástroj pro podporu obsahu značek byl spuštěn v roce 2017. Jednalo se o reakci na promo obsah, ve kterém populární uživatelé neuváděli jejich propojení s inzerenty, což bylo v rozporu s pravidly této platformy. Instagram nabízí způsoby, jak označit podporovanou spolupráci, nicméně až do nynějška značky nemohly dosah z ní vzniklých příspěvků nijak podpořit.
Zmíněné nástroje nebyly k dispozici všem uživatelům, ale Instagram uvedl, že kdokoliv se může přidat do jejich partnerského programu a jednotlivé nástroje využívat ke své propagaci.
Influencer marketing na Instagramu by měl v roce 2019 podle odhadů dosáhnout hodnoty 9 miliard dolarů a není tak divu, že se z něj značky snaží získat co nejvíce. Reklamní průmysl ovšem vyžaduje ze strany platforem vyšší aktivitu,vyčištění sítě od falešných účtů a také přesná měření. Pokud samozvaní influenceři mají falešné followery, pak jsou i statistiky zkreslené a značka takové spolupráci nemůže plně důvěřovat. Branded content ads by i toto úskalí měl pomoci částečně řešit. Navíc dává značkám možnost využít talent influencerů a nasměrovat ho skrze propagaci příspěvků i na další cílové skupiny. Nabízí tak výhody pro obě strany.
Zdroje: AdAge, Marketing Land, Adweek, Instagram
Tip redakce
V loňském roce Facebook aktualizoval pravidla svého Branded Content tagu (tzv. značkový obsah, pozn. redakce), aby zajistil uživatelům větší vhled do spolupráce mezi značkami a influencery.