Nyní můžete pohodlně nakupovat přímo z Instagram Stories
Zahlédli jste už někdy ve Stories zajímavý módní kousek a poté ho zdlouhavě hledali ve feedu? Těm dnům už odzvonilo. Instagram spustil své shoppable ads v rámci Stories.
Jednotlivé produkty zobrazené ve Stories jsou tak nově opatřeny ikonkou nákupní tašky, se kterou se ve feedu značek setkáváme už dva roky.
Podržením prstu na obrazovce si uživatel může v příběhu zobrazit další informace, jako například:
-
více obrázků
-
popisky produktů
-
ceny
-
další produkty ve Stories
-
linky vedoucí na webové stránky značek.
Službu už začaly využívat světoznámé značky jako je Adidas nebo Louis Vuitton.
Od Instagramu je to rozhodně chytrý tah. Denně v jeho feedu hledá inspiraci přes 500 milionů lidí a 300 milionů z nich právě ve Stories. Sociální síť hojně spojovaná s pozlátkem luxusu je pro tento typ propagace jako stvořená. Prohlížíte si Stories oblíbené značky, zahlédnete vaši oblíbenou influencerku v super módním kousku a od nákupu vás dělí jen přidržení prstu na displeji. Formát Stories přímo vybízí k okamžitému nákupu produktů.
Koncept má podle Instagramu zprostředkovat zákazníkům ještě užší propojení s oblíbenými značkami a jejich produkty. Ve svém prohlášení značka uvedla:
„S ohledem na to, že lidé ve Stories neustále hledají inspiraci, chceme jim nyní poskytnout možnost akce. V nedávném průzkumu uživatelé uvedli, že sledují Stories, aby byli v bližším kontaktu se značkami, které je zajímají a aby získali bližší informace o produktech, které je zaujaly. Celkem 33 % z nich pak uvedlo, že se o značku začalo díky Stories více zajímat.”
Uživatelé mají tak nyní možnost nakoupit značkou zobrazené produkty v téměř reálném čase a s minimálním úsilím. Nákupy nebyly nikdy jednoduší. V současné době se stále více lidí přesouvá na mobilní zařízení a vliv Instagramu kontinuálně roste. Dost možná jsme se právě stali svědkem nového trendu v nakupování, který uživatelům ušetří čas při listování produktovými katalogy e-shopů. Rozhodně je však načase, aby značky začaly brát tento formát vážně. S ohledem na to, že Instagram v současné době neplánuje novou službu zpoplatnit, představuje pro značky opravdu zlatý důl.
Zdroje: brandchannel.com, mashable.com, instagram-press.com