Oděvní společnost Gap ruší redesign kvůli kritice na sociálních sítích
Nové logo společnosti Gap, zdroj: www.gap.com |
Jakým způsobem dokáží sociální sítě zasahovat do rozhodnutí managementu firmy nově demonstruje "kauza" redesignu sanfranciské oděvní společnosti Gap. Ta se rozhodla zmodernizovat svou grafickou identitu, nová podoba loga se však u přívrženců společnosti nesetkala s pochopením a tak se Gap rozhodl tlaku, který byl vyvíjen zejména fanoušky na sociálních sítích, ustoupit.
"Ok, slyšeli jsme nahlas a čistě, že nové logo nechcete. Tato zpětná vazba nás lecčemus naučila," uvádí společnost prostřednictvím svého facebookového profilu. "Chceme jen to nejlepší, jak pro svoji značku, tak zákazníky. Takže dnes v noci vrátíme modrý čtverec (staré logo)."
Návrat ke starému designu by měl proběhnout napříč všemi kanály.
Záměr změnit logo se u fanouškovské základny nesetkal s pochopením. Kritizována byla přílišná jednoduchost a amatérské provedení nového návrhu. Během několika málo hodin vznikl generátor nového loga Gap, falešný profil na Twitteru, který se humorným způsobem obouval do nového loga anebo tutorial, jak nové logo během jedné minuty vytvořit v PowerPointu.