PIAF zveřejnil shortlisty
Mezinárodní porota bude v sedmém ročníku kreativní soutěže muset posoudit 140 prací ve 14 kategoriích. Nejsilněji jsou zastoupené kategorie – Creating the media a Audience engagement. Porota letos posunula do finále více prací než v loňském roce (120). Do finálního hlasování o ceny se letos probojovalo 61 agentur z 18 zemí.
Nejúspěšnější agenturou je přitom BBDO Russia Group s 12 nominacemi. České agentury utržily 21 nominací.
„Můžeme se těšit na řadu inovativních konceptů. V minulých letech kralovaly kategorie jako storytelling a flash impact, které se hodí spíše pro vynikající práce v tradičních formátech,“slibuje Marek Hlavica, ředitel festivalu. Podle něj to dobře vyjadřuje stále větší důraz na obsahové kampaně s vysokou mírou interakce. Ty jsou typické také prolínáním řady komunikačních oborů od ATL přes digitál až po public relations.
Mezi exotickými účastníky PIAF najdeme agentury z Jižní Koreje, Singapuru, Japonska nebo Kanady. Finální rozhodování se odehraje tradičně v klubu Avion. Slavnostní přehlídkou vítězných prací pak vyvrcholí dvoudenní konference PIAF. Ta probíhá v podzemí pražského Veletržního paláce ve dnech 26. a 27. dubna.
Představí se na 30 řečníků z 10 zemí. První den konference se zaměřuje na marketing a komunikaci ve sportu a interaktivní workshopy. Druhý den pak přinese například prezentaci prezidenta poroty PIAF Benna Tolletta.
Kompletní shortlisty a vše podstatné o programu na www.piafawards.com
Tipy redakce:
Chvály silné kreativity není nikdy dost. Pojďte si prohlédnout některé z našich tipů na vítězství v soutěži PIAF.
Jedním ze silných adeptů na vítězství v kategorii Brilliant Execution je ruskou aerolinkou S7 brandovaný klip kapely OK Go, Upside Down & Inside Out. Byl natočen ve stavu beztíže v letadle bez použití CGI triků. Podepsána je pod ním kreativní agentura TUTKOVBUDKOV.
Že jsou reklamy na žvýkačky na jedno brdo? Ano, existují ale i výjimky, které se vám nutně nesnaží tlouct do hlavy něco o okamžitém osvěžení dechu. Americká agentura Energy BBDO natočila téměř 2minutovou love story, Sarah & Juan, v níž hrají žvýkačky značky Extra Gum překvapivě významnou roli. Reklama zaznamenala na YouTube téměř 19 milionů zhlédnutí a po právu soutěží na PIAF v kategorii Storytelling.
Unikátním způsobem propojila online sdílení fotek s outdoorovou kampaní kampaň Nike, MOSCOW REAL GIRLS - INSTAPOSTERS, z dílny BBDO Russia. Díky tomu několik desítek Rusek objevilo své portréty v životní velikosti vyvěšené v ulicích Moskvy. O přízeň poroty se tento kousek posouvající na jinou úroveň využití obsahu vytvořeného uživateli uchází v kategoriích Audience Engagement, Creative Use of Traditional Formats a The Principle of Game.
Více si o kampani můžete přečíst v našem článku Nike vyvolal hastagem #betterforit šílenství na ruském Instagramu.