Pinterest uvádí Buyable Pins
Buy it, Pin it - nejlépe v tomto pořadí. Pinterest uvedl Buyable Pins a ukazuje, že své propojení s e-commerce myslí vážně.
Na začátku června oznámil Pinterest svoje ambiciózní plány týkající s nových reklamních formátů, jejich cílení a většího propojení s online prodejem. To se nyní naplňuje. Tzv. Buyable Pins byly spuštěny v USA pro uživatele iPhonů a iPodů. Funkčnost je zřejmé z názvu. Nalevo od Pin it je modré tlačítko Buy it, které vede k nákupu konkrétního zboží vystaveného na Pinterestu.
Dle oznámení Pinterestu se nová nákupní možnost objeví v home feedu uživatelů, ale i u konkrétních nástěnek (boards) a výsledků vyhledávání. Uživatelé navíc budou schopni hledat produkty na základě jejich ceny.
Pokud si například žena bude chtít koupit letní šaty, vyhledá si je, vyfiltruje pouze Buyable Pins a nastaví i cenové rozmezí. Snadno se tak dostane k desítkám nabídek více obchodů a bude si moci lépe vybrat.
Nastínění tohoto scénáře dle nás naznačuje, že by to zkrátka mělo z uživatelského hlediska fungovat. Už doteď spočívala hlavní komerční výhoda Pinterestu v tom, že značkám umožňoval nalinkovat produktové stránky a prezentovat je na skvěle vypadající a na mobilních zařízeních fungující stránce třeba i v rámci tematických nástěnek.
Pinterest uvádí, že v tuto chvíli poskytuje 30 milionů Buyable Pins různých značek, včetně takových, jako jsou Macy’s, Neiman Marcus či Nordstrom. Výhody se sladěním produktových stránek pak mají mít také e-commerce projekty postavené na e-shopových platformách Demandware a Shopify.
Uživatelé si mohou „nákupní špendlíky" od konkrétních prodejců vyfiltrovat jednoduše na jejich Pinterest profilech pokliknutím na tlačítko "Shop Pins".
V tuto chvíli jsou Buyable Pins dostupné pouze v USA na zařízeních s operačním systémem iOS, ale Pinterest plánuje jejich roll out i pro Android a svou webovou verzi. Zatím to vypadá jako šance pro e-commerce, kterou by byla škoda pominout.
Zdroj: Techcrunch, Marketing Land, Blog Pinterest