Podniky mohou na Instagramu ve Stories použít sticker pro objednávku jídla
K dnešnímu dni spouští společnost Facebook v rámci podpory podnikání během koronavirové krize nový nástroj pro malé a střední firmy v České republice. Podniky, které působí na Instagramu, budou moci nyní ve svých Instagram Stories využít takzvanou „food order sticker“ – samolepku s proklikem, jejíž pomocí si mohou zákazníci objednat dovážku jídla.
Obzvláště podniky z oblasti gastronomie kvůli pandemii stojí před velkou výzvou. Nový nástroj by jim mohl situaci alespoň částečně usnadnit, zjednodušuje totiž online objednávání jídla - podniky mohou sdílet speciální „samolepku” na svých profilech a ve svém Příběhu (Story) na Instagramu.
Jak nástroj funguje? Firmy často využívají Instagram ke komunikaci se zákazníky a informují je například i o tom, jak svůj oblíbený podnik podpořit. Z podobného principu vychází i nová „samolepka“ – zákazník si jejím prostřednictvím může objednat jídlo a podpořit tak svou oblíbenou restauraci, kavárnu, či jiné zařízení. Příběh (Instagram Story) se „samolepkou“ může navíc rovnou přesdílet a ještě více tak rozšířit povědomí o vybraném podniku. Podnikům je k dispozici také obdobné tlačítko s výzvou k akci, které mohou umístit na svůj profil.
Existuje mnoho příkladů, jak malé podniky ze sektoru stravování pomáhají propojovat lidi — od domácích lekcí vaření přes Instagram Live stream až po sdílení zajímavých příběhů. Nový nástroj tak může být další možností, navíc tato příležitost může přinést přímé tržby.
Tato snaha Facebooku podpořit malé a střední podniky přitom není ani zdaleka první. Dříve v tomto roce společnost oznámila například vytvoření grantového programu o objemu 100 milionů dolarů, kterým chce pomoci 30 tisícům malých podniků z celého světa.
Tip redakce:
Toto není první pandemický sticker ze stejné dílny. Na konci března Instagram uvedl nálepku „Stay Home".