Pokémon vstupuje do reálného světa s pomocí aplikace využívající augmentovanou realitu
Možná jste si také v mládí říkali: „Gotta catch ‘em all." Pochytat všechny Pokémony budete moci stihnout klidně i v dospělosti, a to dokonce v reálném světě - díky aplikaci využívající augmentovanou realitu.
Společnost Pokémon oznámila plánované spuštění mobilní herní aplikace Pokémon Go. Měla by se dostat do telefonů fanoušků na začátku roku 2016. Nebude se jednat o žádnou jednoduchou hříčku, kdy budete mačkat žluté potvůrce na bříško a ona bude křičet: „Pika-pika-čů." Chytání pokémonů se přenese do reálného světa. Spolupráce se společností Niantis, která dříve patřila pod Google Labs a Nintendo, napomohla k umožnění využití principů augmentované reality.
„Představte si, že objevíte Squirtla schovávajícího se u pobřeží San Franciska, Bulbosaura na nádraží Shinjuku nebo budete svědky toho, jak je Pikačů pod Eifellovou věží," přiblížil aplikaci CEO Niantic John Hanke na tiskové konferenci v Japonsku. Nejlepší představu o možnostech si ale pravděpodobně uděláte po zhlédnutí propagačního videa.
Hráči se budou pohybovat v reálném světě a aplikace jim skrze sérii úkolů bude přibližovat polohu Pokémonů. K navádění má pomoci i wearable, náramek, jenž se spojí s aplikací skrze Bluetooth a začne vibrovat a svítit, když se k Pokémonovi přiblížíte.
Těžko říct, jestli se skutečně budou na 5. Avenue v New Yorku odehrávat velké bitvy davů lidí s virtuálními příšerkami. Možná vás ale překvapí, že Pokémon v roce 2014 vydělal 2 miliardy dolarů. Pikačů zkrátka stále jede a od začátku příštího roku bude žít díky augmentované realitě i ve skutečném světě. minimálně tedy na obrazovkách mobilních telefonů.
Zdroj: Digiday