Posedlost pohybem - tradiční statické reklamní formáty už značkám nestačí
Možná za to může Harry Potter. Kdo by taky nechtěl v papírových novinách vidět pohyblivé fotografie? Ale tahle posedlost po oživení statických reklamních formátů začíná nabývat stále reálnějších a monstróznějších rozměrů. V některých časopisech je totiž už tolik reklamy, že jejich rozpohybování se zdá být jednou z posledních možností, jak upoutat pozornost čtenářů.
Za jedním z nedávných oživovacích pokusů stojí například automobilka Lexus. Lexus přišel s hybridní reklamou kombinující tablet a tiskovou reklamu. Pod názvem CinePrint™ se skrývá technologie kloubící dohromady tradiční a digitální reklamní formát. Základem je položit tablet pod reklamu v časopise. Tištěná reklama tak díky tomu ožívá, jak můžete vidět na videu níže.
Použít CinePrint™ není tak nákladné jako vybavit několik tisíc kusů časopsů LCD obrazovkami a technikou ze smartphonů, aby se pohyblivé obrázky a živé tweety dostaly i do časopisů. I to už některé společnosti zkusily. Ale zase na druhou stranu omezuje typ reklamy, kterou použil Lexus, cílovou skupinu na majitele tabletů, kteří si časopis koupí.
Ale ani v digitální formě, kde se dají statické fotografie snadno nahradit za video, potřebují firmy zaujmout něčím novým. Příkladem jsou cinemagraphy z dílny dvojice blogerů. Jamie Beck a Kevin Burgh rozpohybovávají pouze některé prvky na fotografiích.
Vypadá to jinak, nově a lidi i značky to baví. Důkazem mohou být reklamní kampaně pro Ralpha Laurena nebo Burberry.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.mashable.com