Pražský deník: Praha chce investovat do předražené webové prezentace
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
160 milonů korun má stát nový oficiální web města, jehož součástí má být i rozsáhlá encyklopedie, obsahující interaktivní mapu. Město již vypsalo výběrové řízení. Dnes to uvedl Pražský Deník.
Kolem zadání výběrového řízení však koluje několik spekulací - kromě astronomické ceny, která se ve výsledku může ještě navýšit, je veřejná zakázka údajně upravena tak, aby zadání mohla splnit jediná firma. Pražský magistrát se k tomu nevyjádřil.
„Zadávací dokumentaci jsme si pečlivě prošli a kritéria, která magistrát nastavil, vypadají, že jdou na ruku předem vybrané společnosti. Město žádá, aby firma složila kauci dva miliony korun, roční obrat činil 250 milionů, měla konkrétně daný počet zakázek v loňském roce a zaměstnávala i vlastního fotografa nebo publikujícího historika,“ oznámil Deníku majitel jedné z webdesignových firem.
Na předraženost zakázky upozorňuje více odborníků z oblasti designu a kódování webových stránek. Námi oslovení specialisté vesměs konstatovali, že cena kódu a designu by neměla překročit tři miliony, cena za služby odborných copywriterů a editorů by ani u takto rozsáhlého projektu nepřekročily zhruba dvacet milionů.