Předplatné pro bohaté a zoufalé? Tinder nabízí plán Select za 499 dolarů měsíčně s výhodami v rozporu s fungováním seznamovací aplikace

28. 9. 2023 | Petr Michl
Co pořídíte v přepočtu za 11 500 korun měsíčně? Třeba nový typ prémiového členství na seznamce Tinder, který zvýší předplatitelům šance u „nejžádanějších" uživatelů a umožní jim posílat zprávy lidem, s nimiž nemají „match“.


Zdroj: Match Group

Seznamování se online může rozšířit obzory a ušetřit i nějaké peníze, zadarmo však rozhodně není. Nejznámější seznamovací aplikace Tinder tu pochopila už před lety, když zavedla prémiové členství s výhodami, které platící výrazně zvýhodní před „černými pasažéry“. Nyní přichází s násobně dražším předplatným Tinder Select nabízejícím nejen větší viditelnost profilu uživatele, ale i výjimku z hlavní zásady Tinderu.

Tou je, že psát si mohou jen ti, co mají vzájemný „match“ – tedy lidé, jež si vzájemně označili své profily s tím, že by se nebránili další interakci.

Lidé s plánem Tinder Select budou moci omezeně posílat zprávy i lidem, se kterými nemají „match“, zatímco „nejžádanější" uživatelé uvidí jejich profily. To vše za poněkud extrémní cenu 499 dolarů měsíčně. To dělá bezmála 6 tisíc dolarů ročně, dle aktuálního kurzu 138 tisíc korun.

Pro možnost využít Tinder Select ovšem nestačí jen dostatek finančních zdrojů. Tento typ členství by měl být pouze na pozvánku, kterou bude Tinder prý posílat méně než 1 % svých uživatelů, přičemž podmínkou bude jejich „extrémní aktivita“. Jejich profil navíc musí splňovat 5 požadavků: ověřenou fotografii, životopis, pět zájmů, alespoň čtyři obrázky a podrobnosti o tom, jaký vztah hledají.

 


Zdroj: Match Group

 Produktový ředitel Tinderu Mark Van Ryswyk uvedl pro Bloomberg:

„Víme, že existuje podmnožina velmi angažovaných a aktivních uživatelů, kteří dávají přednost efektivnějším a účinnějším způsobům hledání kontaktů. Proto jsme se v posledních několika měsících věnovali rozsáhlému testování a zpětné vazbě s tímto publikem, abychom vyvinuli zcela novou nabídku."

Zástupci vlastníka Tinderu, společnosti Match Group, přitom věří, že existují lidé, co si za popsané příležitosti budou chtít zaplatit. A pochopitelně také v to, že se může jednat o podstatný zdroj nových příjmů. Tuto odvahu jim mohla přinést zkušenost s loňskou akvizicí, seznamkou pro „úspěšné, bohaté a zaneprázdněné“ The League, u níž může předplatné dosáhnout až částky 1 000 dolarů týdně. U ní ale platíte za práci „dohazovačů“ z masa a kostí, kteří se uživatelům snaží najít odpovídající protějšek na míru.


Dosavadní varianty předplatného mimo Tinder Select. Zdroj: Tinder.com

Výjimečnost nabídky Tinder Select poněkud kazí, že posílání zpráv lidem, s kterými nemají „match“, budou moc předplatitelé udělat jen 2x týdně. A další kaňkou je, že i uživatelé s dosud nejdražším předplatným Platinum mohou posílat zprávy lidem, kteří se jim líbí, už předtím, než se s nimi spárují. A to za v relativním srovnání směšných 29,99 dolarů za měsíc. Hlavní výhodou Tinder Select tak má být pravděpodobně to, že jeho plátci budou na očích těm nejžádanějším uživatelům na Twitteru. Nedivili bychom se ale ani, kdyby předplatitelé Platinum ztratili výše zmíněnou výhodu.

Velkou otázkou je ale pochopitelně i to, jak budou předplatitelé Tinder Select vnímáni ostatními uživateli? Jsou to sice bohatí, ale jinak zoufalí či promiskuitní lidé, nebo „labužníci Tinderu“, co jsou ochotni do větší efektivity seznamování investovat? Ve hře jsou pravděpodobně obě varianty. Naznačuje to, že předplatitelé budou moci odznak Tinder Select na svém profilu hrdě nosit, ale také si ho raději schovat.

Každopádně se jedná ze strany Tinderu o zajímavé marketingové rozhodnutí a zároveň i testament tržní síly aplikace na trhu online seznamování. 

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: