Prožijte rok v životě malé dívky prchající z války. Slavná PSA reklama má své pokračování
Klient: Save The Children
Země: USA
Produkce: Stink
Nezisková organizace Save The Children přišla před dvěma lety s šokují PSA reklamou upozorňující na pokračující konflikt v Sýrii a to, jak ve válečném konfliktu trpí děti. Aby zajímaly vzdálené válečné útrapy i obyvatele západního světa, zasadila její děj do Londýna, kterého zasáhla fiktivní válka. V současné situaci nebylo nutné dlouho vymýšlet pokračování. Nová kampaň zachycuje příběh dětí uprchlíků.
Zmíněná slavná reklama „Most Shocking Second a Day Video" ukázala roční vývoj v sekvenci vteřinových útržků. Podobný styl střihu si zachovává i aktuální dílo „Still a Most Shocking Second a Day Video", v němž opět vystupuje postava 11leté dívky Lily. Z válečného Londýna uniká přes moře v gumovém člunu, na němž se plaví uprchlíci do kontinentální Evropy.
Tato scéna, které předchází loučení s rodiči, je jasně nejsilnější. Organizace Save The Children v doprovodných materiálech upozorňuje na to, že se snaží pouze zachytit realitu. Dle ní se od září na moři utopilo mezi uprchlíky i 340 dětí, tedy de facto 2 na den.
Prezidentka organizace Save The Children, Carolyn Miles, to komentuje:
„Video zachycuje hrozné zkušenosti, které prožívají tisícovky dětí každý den. Mnoho z nich podstupuje hrozivou cestu, jež by neměl nikdo zažít. Chtěli jsme domácímu publiku přiblížit, jaké to pro děti skutečně je, zachytit pozornost veřejnosti.
Toto je generace dětí, které ztratily všechno — své domovy, vzdělání a v některých případech i životy. Save The Children volá po větší pomoci dětem unikajícím z konfliktních zón. Chceme zajistit uprchlíkům jiný úděl, zajistit, že každému dítěti se dostane vzdělání, ochrany a férového startu do života."
Kam dál?
Nezapomeňte si prohlédnout první spot z této série. Ten má dnes po dvou letech od zveřejnění již více než 53 milionů zhlédnutí.
Více informací o tom, jak přispět na dětský uprchlický fond, najdete na webu Save The Children.