První "retailová" firemní stránka na Facebooku dosáhla na 50 milionů fanoušků – je to Coca-Cola
Coca-Cola dosáhla včera na své facebookové stránce významného jubilea. Má nyní 50 milionů fanoušků. Pokud pomineme online služby YouTube a Facebook a nebudeme považovat Lady Gaga nebo Eminema za spíše mediální korporace než reálné osoby, může se Coca-Cola chlubit tím, že je firemní stránkou s největším počtem fanouškům. Následující společnosti, MTV, Disney, Starbucks a Converse, mají méně než 40 milionů fanoušků.
Coca-Cola si zakládá na tom, že její značka přináší chvíle štěstí po celé Zemi. K oslavě tak významného facebookového jubilea proto vyzvala fanoušky, aby jí zaslali návrhy k zlepšení světa. Idea, že 50 milionů lidí může změnit svým nápadem svět, je jistě reálnější než libovolná vítězka soutěže krásy bojující za světový mír. Coca-Cola vybere jeden ze zaslaných nápadů a poskytne mu podporu.
Lidé mohou svoje humanistické myšlenky zasílat skrze speciální aplikaci, která byla pro tento účel vytvořena. Se střízlivým nadhledem se tento krok dá považovat za dobrý příklad naplňování content marketingové strategie, kterou si Coca-Cola vytyčila do roku 2020. Bezpochyby si vybere nápad, který bude financovatelný a bude mít hmatatelné výsledky v brzké době, aby šlo o celé akci vytvořit video se šťastným závěrem.
Redakce doporučuje: Více o dlouhodobých marketingových plánech Coca-Coly si přečtěte v článku Content marketing jako nová mantra Coca-Coly.
Skvělý příklad „firemního šíření štěstí“ po celém světě, včetně jedné z nejslavnějších reklam historie založené na této myšlence, můžete vidět v článku Kreativní inspirace: Plechovka Coca-Coly pro celý svět.