Q2: LinkedInu stoupl v 2. kvartále roku obrat o třetinu
Minulý týden jsme informovali o datech, které poskytl ke své účetní uzávěrce za druhý kvartál (Q2) tohoto roku Facebook. Nyní děláme to samé pro LinkedIn. Profesní sociální síť je čím dál tím výdělečnějším podnikem. Meziročně dosáhla v Q2 nárůstu obratu o celých 33 %.
Vyčíslené tržby v druhém kvartálu činí 712 milionů dolarů. Většinu z této částky - konkrétně 62 % reprezentujících 443 milionů dolarů - přinesly produkty „Talent Solutions" využívané HR manažery pro hledání nových pracovníků. Reklamní nástroje vynesly 140 milionů dolarů a 128 milionů dolarů pak zaplatili za své účty prémioví uživatelé.
„Linkedin pokračoval v přinášení zvýšené hodnoty pro uživatele a zákazníky i ve druhém kvartále, přičemž přinesl solidní finanční výsledky. Pokračujeme v investování dle našeho dlouhodobého strategického plánu a započali jsme s integrací akvizice lynda.com, která byla uzavřena v průběhu kvartálu," uvedl CEO LinkedInu Jeff Weiner.
Vývoj obratu od 1. kvartálu roku 2011 po současnost
Trend navyšování byl patrný i u uživatelské základny, která se rozrostla o 16 milionů nových členů. Nyní jich má LinkedIn 380 milionů. Ve srovnání s Facebookem, který je pro mnoho lidí první online destinací dne, je velké množství z nich pasivní. LinkedIn hlásí v posledním kvartále 97 milionů unikátních aktivních uživatelů, stejný počet jako v prvním čtvrtletí tohoto roku, ale zároveň 16% nárůst v meziročním srovnání.
Více než 70 % uživatelů pochází mimo USA. Některé trhy rostou v poslední době překotným tempem. Například Číňanů je nyní na LinkedIn 10 milionů, před půlrokem jich bylo přitom jen 4 miliony.
Pro LinkedIn je hodně důležité zapojení uživatelů. Nechce být jen nástěnkou CV a už uvedl mnoho funkcionalit, u nichž je vidět inspirace právě Facebookem. Tyto snahy se vyplácí. I díky nim se zvýšil meziročně engagement na stránce o 60 %, výrazný růst je také patrný u funkce vyhledávání v rámci platformy. Mnoho z těchto vyhledávání je přitom od lidí, kteří hledají práci. Počet unikátních návštěvníků, jež zavítali na LinkedIn stránky spojené s vyhledáváním nových pracovních příležitostí se meziročně zvýšil o 40 %.
Zdroj: LinkedIn