Reebok má „lákavou" nabídku: „Vytetujte si naše logo a můžete vyhrát cenu!"
„Stavte marketing na amabasadorech vaší značky," zní častá rada nejen pro komunikaci v sociálních médiích. Reebok si ji vzal k srdci. Jeho nová výzva je ale možná trochu moc i pro super fanoušky. Nabízí jim sportovní vybavení za vytetování loga značky - ten, kdo ho bude mít největší, pak vyhraje první cenu.
Reebok s asistencí stockholmského tatérského studia Salong Betong zbuduje 30. srpna ve Švédsku pop-up stánek vedle překážkové dráhy Tough Viking. Ten, kdo si v něm nechá vytvořit to největší tetování si s inkoustem pod kůží odnese zároveň poukaz na zboží Reebok v hodnotě téměř 120 tisíc Kč. Každý další účastník soutěže s obrandovanou kérkou má nárok na zboží za zhruba 14 tisíc korun.
Tetování v marketingu není v posledních letech takové unikum. Doby, kdy si značky nepřály ani potetované modelky a modely, jsou dávno pryč. Ostatně není to poprvé, co si Reebok hraje s inkoustem. V roce 2013 na festivalu South by Southwest nabízel tetování dle vlastního výběru zdarma všem, co přislíbili, že se na oplátku objeví v reklamách Reebok. Tetování zdarma nabízel už také Red Bull, Asos nebo kabelovka HBO, která dávala před pár týdny na comic-conu vybrat z motivů jejich veleúspěšné série Hra o trůny. Jak můžete vidět na obrázku níže, některé rozhodně nevypadaly špatně.
@GameOfThrones @LHBLKstudio Hand of the King tattoo done at the #SurviveTheRealm experience brought to you by HBO! pic.twitter.com/9GT8BZ4sJI
— Adam Turk (@turkturkturk) July 27, 2014
Tentokrát ovšem nemůže Reebok počítat s přilákáním mas. Tento úkol je skutečně pro fanatiky. Reebok na jaře tohoto roku změnil své logo a jeho marketingové aktivity se nyní zaměřují spíše na nadšené amatéry než na profesionální atlety. Sportem číslo 1 je pak pro značku spojení gymnastiky, rychlosti a silového tréninku, Cross-Fit. Video lákající účastníky soutěže definuje svou cílovou skupinu poměrně jasně, fitness je pro ně něco, co jí a dýchají.
I když budeme věřit tomu, že oddanost tělesnému zdokonalování je pro ně nyní láska na celý život. Něco nám stejně říká, že logo Reebok i tak nebude vypadat na o 20 let starším těle zdaleka tak lákavě. Motto kampaně je nicméně výstižné a nic nezatajuje: „Pain is temporary. Reebok is forever."
Prodejce nejen své kůže webovým domenám. Nyní Hostgator.com, dříve známý jako Billy Gibby. Zdroj: Stephen Nigl, BuzzFeed
Jen, aby tomu tak skutečně bylo. Ač je Reebok stabilní značkou s dlouhou historií, nic netrvá věčně. Odstrašujícím příkladem v oblasti "brandového tetování" může být Billy Gibby nebo Joe Tamargo, který má na těle kérky 15 dnes již nefunkčních stránek. Inu, internetová bublina splaskla, inkoust stále drží.
Zdroj: BusinessInsider, AdWeek, BuzzFeed