Reklama týdne: Animovaný kraťas s nemocným králíčkem probouzí pocity empatie
Kampaň: Unbreakable Bunny (Nezlomná králice)
Klient: Insmed
Reklamní agentura: AREA 23
Produkční společnost: ROOF Studio
Krátký animovaný film Unbreakable spoluvytvořilo 3D studio Roof a reklamní agentura INSMED, aby nám ukázali malý svět pacientů trpících vzácným netuberkulózním mykobakteriálním onemocněním (NTM). Jejich příběh vyprání animovaná králice Barbara.
NTM je vzácné plicní onemocnění. Pacienty nejčastěji sužuje chronický kašel, bolest na hrudi, únava, horečka, dušnost a úbytek na váze. V některých případech tato nemoc způsobuje trvalé poškození plic a může být dokonce smrtelná.
NTM se bohužel projevuje poměrně běžnými symptomy. Z těchto důvodů většinou nedojde k včasné a rychlé diagnóze. Pacienti si tedy často prochází mnohými neúspěšnými vyšetřeními, kvůli nimž propadají beznaději.
Na pomoc jim ale přichází animovaný králíček (respektive králice Barbara) ve více než dvouminutovém spotu inspirovaném příběhem reálné pacientky stejného jména. Ta prošla rukama 20 doktorů, než získala správnou diagnózu.
Ve filmu můžeme sledovat bolest a osamění, kterou plyšová králice pociťuje, když se okolí snaží vyřešit její metaforický problém nevhodným způsobem. Stejně tak se cítí i pacienti NTM držící ruce další nesprávnou diagnózu.