Reklama týdne: Zpomal! Děti naší jízdní nedbalosti ukazují záda
Kampaň: Living Radars (Živé radary)
Klient: Societe de l'assurance automobile du Quebec, SaaQ (Quebecká autopojišťovna)
Reklamní agentura: Lg2 (Quebec, Kanada)
Země: Kanada
Děti se vrací do škol a kanadská společnost nabízející autopojištění v frankofonní části země, Societe de l'assurance automobile du Quebec (SaaQ) chtěla předejít zvýšené nehodovosti pravidelně spojené s tímto obdobím. Proto oslovila reklamní agenturu Lg2 a společně vytvořily dva reklamní spoty: první se soustředí na rychlost jízdy a druhý na pozornost za volantem.
Kreativně zajímavější je první reklamní spot s názvem Living Radars (živé radary), který se objevil na sociálních médiích 8. září. Reklama zachycuje skutečné řidiče projíždějící příliš rychle kolem školy a jejich reakce na rychlostní radary sedící jako batohy na zádech dětí.
Fyzickým propojením rychlostních radarů s nejčastějšími oběťmi rychlé jízdy v okolí školy se quebecké pojišťovně podařilo vytvořit v myslích řidičů nepříjemný obrázek, který je donutil sundat nohu z plynu.
„Povolená rychlost je zde 30 km/h. Obyčejně tudy ale lidé projíždí dvojnásobnou rychlostí,” stěžuje si policistka v reklamním spotu. Již 17 let hlídá frekventovaný přechod před školou a pomáhá dětem překonat nebezpečnou silnici.
„Lidé kolem školy projíždějí rychlostí 70 km/h,” stěžuje si Susan Yearh, který tento přechod hlídá již 17 let.
Některé děti mají v rámci kampaně na zádech místo obyčejného batohu světelný radar okamžitě reflektující projíždějícím motoristům jejich nedbalost. „Jakmile jsem viděl radar na kolemjdoucím dítěti, okamžitě jsem zpomalil,” říká muž za volantem.
„Nikdy jsem nic takového neviděla. Opravdu mě to donutilo zamyslet se nad tím, jak řídím,” zmiňuje své pocity ve videu další řidička.
Měla by na vás tato kampaň také takový vliv? Podívejte se na celý spot a přesvědčte se sami: