Rohlik.cz loni utržil miliardu. Letos chce být i místem pro menší nákupy
Online supermarket Rohlik.cz má za sebou úspěšný rok i start do toho nového. Minulou neděli doručil milióntou objednávku, v lednu se vedle Prahy a Brna otevřel v dalších 5 velkých českých městech, v prosinci představil vlastní privátní značku. Obchod také splnil plán na 1 mld. Kč obratu v roce 2016. Meziročně tak Rohlik.cz vyrostl více než trojnásobně.
Rohlik.cz odstartoval v září 2014. V roce 2015 činil jeho obrat 300 mil. Kč, loni už to bylo 960 mil. Kč. Podobně rychlé tempo růst je v plánu i letos, kdy by měl obchod vyrůst dvoj až trojnásobně.
Současné pokrytí měst v ČR. Zdroj: rohlik.cz
„Loni jsme si dali za cíl v Praze a Brně utržit 750 mil. Kč a další stovky miliónů přidat díky územní expanzi. Nakonec byl zájem pražských a brněnských zákazníků vyšší, než jsme plánovali,” komentuje výsledky zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. “S územním rozšiřováním jsme tak začali v lednu, kdy se Rohlik.cz otevřel pro zákazníky z Plzně, Liberce, Hradce Králové, Pardubic a Ústí nad Labem.” Obchod je díky tomu aktuálně dostupný pro 2,5 mil. obyvatel ČR a v plánu je během letoška další expanze.
Kromě dalšího rozšiřování se chce obchod stát místem pro všechny nákupy, nejen ty velké. „Rohlik.cz je nejrychleji rostoucím e-commerce projektem v Česku, nicméně za konkurenci považujeme především velké kamenné supermarkety a hypermarkety. Pokud jim chceme dále přebírat zákazníky, musíme se naučit zákazníkům ziskově doručit i menší, doplňovací nákupy. Proto chceme letos dále zefektivnit logistiku a testovat nové způsoby doručování nákupů,” dodává Tomáš Čupr.