Rohlik.cz reaguje na konkurenci a vylepšuje svůj program pro seniory. Nově rozváží i léky z BENU
Tento týden jsme informovali o spuštění klubu Plnáéče zaměřeného na seniory a hendikepované od online prodejce potravin Košík.cz. Rohlik.cz urychleně zareagoval zlepšením nabídky u svého stávajícího programu s podobným zaměřením.
Věrnostní program Rohlík bez bariér pro starší 65 let nebo držitele ZTP funguje už několik let. Jeho součástí je službu asistovaného nákupu po telefonu, donáška až ke dveřím nebo dopravu zdarma. Dle Rohlik.cz se za poslední rok díky těmto výhodám počet pravidelně nakupujících lidí v důchodovém věku zdvojnásobil a nyní se pohybuje v tisících.
Na spuštění programu Košík.cz pro seniory a hendikepované reagoval Rohlik.cz do 24 hodin rozšířením benefitů a nabídky. Níže najdete srovnání zlevněného sortimentu pro seniory u obou prodejců. Cen jsou de facto srovnané.
Služby Rohlik.cz mají ovšem rozměr navíc. Od 11. října si mohou lidé v důchodovém věku objednat společně se svým nákupem také volně prodejné léky, doplňky stravy, léčivé čaje a další sortiment z lékáren BENU, se kterou Rohlik.cz navázal spolupráci. „Naše služba pro seniory tak dostává zcela nový rozměr. Přetvořili jsme ji v kompletní program péče, která nejen na českém maloobchodním trhu nesnese srovnání,“ zdůrazňuje Tomáš Čupr.
Léky a potraviny v jedné zásilce
Objednání zmíněné sortimentu není pochopitelně omezené pouze na seniory. Je výsledkem spolupráce Rohlik.cz s lékárenským řetězcem BENU. Od října mají zákazníci díky spolupráci s největším e-shopem s potravinami možnost nalézt v lékárenském e-shopu zhruba 1100 nejprodávanějších položek těchto lékáren, sortiment se bude nadále rozšiřovat. Jde zejména o léky na akutní potíže, jako jsou nachlazení, rýma, chřipka, bolest krku či alergie, které potřebují pacienti řešit ihned.
V rámci spolupráce BENU otevřelo novou lékárnu, která je cíleně situována vedle největšího skladu Rohlik.cz v pražské Liboci. Veškeré zboží se zde skladuje podle příslušných právních předpisů, při zachování teplotního řetězce a dalších předepsaných podmínek kladených na zásilkový výdej léčiv. Objednávku vyskladní farmaceutický asistent a zabalí ji přímo v lékárně. Teprve potom zásilku přebírají kurýři z Rohlik.cz. Sortiment lékárny BENU se tak nijak nemíchá s dalším nákupem.
„Léky nebylo možné začlenit do našeho automatizovaného skladu, musí mít svoji vlastní péči a režim. Jsme rádi, že nemocní zákazníci mohou využít unikátnost Rohlíku. Doručit potraviny s léky do dvou hodin s přesností na 15 minut zatím nikdo neumí,“ dodal Tomáš Čupr, který si od spolupráce slibuje zvýšení tržeb o cca 150 milionů korun v roce 2019.
BENU provozuje kromě 218 kamenných lékáren i další vlastní e-shop, služby by si ale neměly navzájem konkurovat. „V našem e-shopu Benu.cz je k dispozici komplexní lékárenský sortiment s více než 15 tisíci produkty. Zákazníci často kombinují nákup na tomto e-shopu s návštěvou kamenné lékárny a využívají lékárny pro osobní odběr. Návštěvu využívají i ke konzultaci svých zdravotních problémů s našimi lékárníky. Zásilku si mohou na pobočce vyzvednout do několika dní. Zboží zakoupené přes Rohlik.cz/lekarna však mohou mít doma už během dvou hodin,“ vysvětluje Sebastian Ring, který od propojení s největším online prodejcem potravin očekává rozšíření online portfolia, zvýšení podílu na online tržbách lékáren i vizibility značky.