Sacha Baron Cohen kritizuje Zuckerberga. Myslí si, že by povolil inzerci i Hitlerovi
Britský komik a herec Sacha Baron Cohen, kterého můžete znát například z filmů Ali G Indahouse, Borat či Diktátor, se pustil do kritiky Facebooku. Ten podle něj spolu s dalšími sociálními sítěmi tvoří největší propagandistickou mašinerii v dějinách.
Proslov S. B. Cohena zazněl během přebírání ocenění na konferenci mezinárodní židovské nevládní organizace Liga proti hanobení ( Anti-Defamation League). Herec připomněl Zuckerbergovi nemístné argumenty týkající se regulace Facebooku v politických otázkách.
V rámci svého proslovu S. B. Cohen zdůraznil, že pravda a fakta existují. A pokud internetové společnosti chtějí být původcem změny, měly by najmout dostatečně početný monitorovací tým, který bude skutečně sledovat dění, spolupracovat právě se společnostmi, které staví na pravdě a snaží se potírat konspirační teorie.
Jak totiž upozornil, tak „svoboda projevu není to stejné jako svoboda dosahu” a zkritizoval sociální sítě za to, že umožňují šířit náboženský fanatismus a nebezpečné konspirační teorie, které ohrožují demokracii a do určité míry i celou planetu. Komik se ve svém projevu odvolával i na osvícenského filozofa Voltaira:
„Voltaire měl pravdu. Ti, kteří vás mohou přesvědčit o absurditách, vás mohou donutit ke spáchání zvěrstev. A sociální média umožňují autoritářům dostat absurdity k miliardám lidí.”
Důvodem ke Cohenovu proslovu byl nedávný projev Marka Zuckerberga na Georgetownské univerzitě. Zakladatel Facebooku se v rámci něj snažil ospravedlnit neregulování sociálních sítí s ohledem na svobodu projevu.
Cohen k tomuto trefně poznamenal:
„Tady nejde o omezení něčí svobody projevu. Jde o to, že lidem, včetně některých z nejvlivnějších lidí planety, poskytujeme největší platformu v historii, díky které dokáží oslovit jednu třetinu planety.“
A právě z tohoto důvodu Cohen vyzval sociální sítě, aby přijaly zodpovědnost a současně navrhuje řešení. Dle něj by měla vzniknout regulace, kterou známe obdobně u televizního vysílání, která stanoví základní standardy a postupy toho, jaký obsah není možné sdílet s miliardami lidí na sociálních sítích.
Cohen dále vybídl Facebook, aby realizoval 3 kroky u politických reklam:
● Začal ověřovat pravdivost informací předtím, než reklamu spustí.