Sainsbury's má tak čerstvé billboardy, že z nich můžete rovnou sklízet ovoce a zeleninu
Zdroj: Wieden+Kennedy London, Sainsbury's
Britský retailový řetězec Sainsbury's přišel s trikem, který může být skutečně účinný, když máte co ukázat — s děravým billboardem. S takovým, co je jen rámem zvýrazňujícím scénu v pozadí. A tou jsou v tomto případě britské farmy, z kterých v Sainsbury's berou potraviny.
Tento kreativní kousek od dvorní agentury značky, Wieden+Kennedy London, je součástí dlouhodobé kampaně Taste the Difference, konkrétně má pak upozorňovat na podzimní speciality v rámci stejnojmenné nabídky hotových jídel. Na billboardech se proto například dočtete o jablkách, které společně s brusinkami vytvoří skvělý dánský koláč, nebo o bramborách zapečených spolu s kuřetem, medem a hořčicí.
Kreativní ředitel Wieden+Kennedy London, Joe De Souza, k tomu říká:
„Chtěli jsme představit čerstvé sezónní suroviny, které jsou součástí podzimní řady Sainsbury's Taste the Difference, a proto jsme na farmách po celé zemi umístili průhledné billboardy. Je to zdánlivě jednoduchý a účinný nápad, který však lidem připomíná, že jídlo je u Sainsbury's vždy hlavním hrdinou.“
Zdroj: Wieden+Kennedy London, Sainsbury's
Kampaň bude na sociálních sítích doplněná videi, které s pomocí záběrů z dronů dodají myšlence „billboardů, co jdou sklidit“, větší hloubku.
Je do dort, nebo ne?
Zdroj: Wieden+Kennedy London, Sainsbury's
Sainsbury's je s 14,6% podílem na trhu druhou největší sítí supermarketů, ve srovnání s vedoucím řetězcem TESCO má ovšem více prémiový positioning. Aby si tuto pozici udrželo, rozhodně nešetří kreativními řešeními.
Sainsbury's je od letoška sponzorem jednoho z nejsledovanějších komerčních televizních pořadů ve Velké Británii, The Great British Bake Off na Channel 4. Jeho obsah pravděpodobně znáte z české licence pořadu vysílané pod názvem Peče celá země, jde o dlouhodobou soutěž amatérských pekařů v pečení, zejména pak sladkostí.
V Sainsbury's se snažili přijít s kampaní, která by spojila jejich jídla nabízené v rámci řady Taste the Difference s tím, co se děje v pořadu. Výsledkem byla kampaň Cake or not cake? (v překladu „Dort, nebo ne?“). Lidé měli hádat, zdali v reklamách a příspěvcích na sociálních sítích prezentovaná jídla jsou hotovkami z výše zmíněné edice, nebo dortem.
V případě druhé možnosti za ní stal slavný „dortový kouzelník" Ben Cullen. Jeho mistrovství vám nejlépe představí videa níže.
Pokaždé prý Cullen upekl 5 až 6 dortů, než si byl jistý perfektním výsledkem. Produkce Blink Productions tak byla pravděpodobně zásobena při natáčení chuťově i vizuálně uspokojivým cateringem. Za ideou opět stojí Wieden+Kennedy London.
Zdroje: Adweek, It’s Nice That