Šéf Seznam.cz chce změnit české startupy. Sám jim hodlá nabízet témata k řešení
Česká startupová scéna se nevydává tím správným směrem. Tak to alespoň dnes uvedl generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima na konferenci Czech Internet Forum. „Buď chtějí vytvořit nový Facebook, nebo se zaměřují na hlouposti,“ definoval ambice českých startupů.
Jaké to má řešení? Seznam.cz chce startupům pomoci, de facto jim nabídnout k vývoji věci, které sami interně nezvládají vyvinout. Zima to sám definoval tak, že chtějí startupy „tendrovat". Tedy vybrat ty, které budou dle požadavků Seznam.cz nejlépe vyvíjet či vylepšovat konkrétní služby a produkty. Tato idea je dokonce aktuálně realizována. Již nyní má Seznam.cz vyhlédnuté tři startupy - dva zaměřené na ČR, jeden na globální úroveň. Bohužel však nebyly prozrazeny oblasti jejich činnosti.
Co Seznam.cz startupům nabídne?
Mnoho startupů má ambici tzv. měnit svět. Co jim může Seznam.cz nabídnout? Prvním požadavkem pravděpodobně je, aby měnit svět neznamenalo „vynalézt nový Facebook". Startupy dle gusta Seznam.cz mají čekat něco víc než status externího subjektu pro outsourcing vývoje. Bude jim nabídnuta podpora od české internetové jedničky v podobě mentoringu i kancelářských prostor v Praze na Zličíně, kde donedávna sídlili obchodníci Seznamu.
Preferovaným scénářem pak je, že Seznam.cz za tento servis obdrží podíl. Tato nabídka vychází částečně z frustrace z českého Startup Yardu, jehož byl Seznam.cz partnerem. V něm bylo dle Zimy málo technologických startupů, přesně ty totiž pro vzájemnou spolupráci preferuje.