Škola virality z Thajska: Technologie nikdy nenahradí lásku
Thajci se pravděpodobně velmi rádi dojímají. Jinak by v této zemi nemohlo vznikat tolik reklam, které chtějí své diváky dohnat k slzám. To je i případ reklamy mobilního operátora DTAC, která překvapivě nedělá hrdinu ze smartphonu s jeho všeho pokročilými možnostmi dostupnými díky připojení k internetu - na nejvyšší piedestal staví lásku.
Spot z dílny Y&R ukazuje situaci známou všem rodičům. Mladý táta je ponechán (snad poprvé) doma s miminem a při prvním pláči volá manželce, co si s tím uzlíčkem neštěstí má počít. Ani maminka na telefonu nedokáže mezi regály supermarketu nijak pomoci. Táta zkouší zastavit nepřestávající pláč s pomocí telefonu, respektive s tím, že na něm spustí video s animovanými tučňáky. Nic platné nakonec pomůže až jeho objetí, zavěrečný claim ostatně tvrdí: „Technologie nikdy nenahradí lásku."
Dojatá maminka je toho svědkem díky v tu chvíli nepřerušenému videohovoru – to je asi jediný okamžik, v kterém mobilní operátor naznačuje užitečnost své služby. Jinak spot následuje trend, kdy nejsou reklamy svázané přímo s předmětem prodeje, ale snaží se primárně vyvolat pozitivní sentiment ve spojení se značkou. Tuto strategii přijali například i čeští telefonní operátoři, kteří nyní pojímají reklamy jako humorné scénky, ke kterým je zmínka o konkrétních tarifech či nabídkách jen ne příliš souvisejícím přílepkem nakonec. Thajskému DTAC se musí přiznat minimálně to, že univerzálnost emocí spotu má přesah daleko za hranicemi jeho působnosti – za necelé dva týdny od publikování zaznamenalo video 10,5 milionů zhlédnutí.
Zdroj: Business Insider