Slovenská spořitelna dokázala oživit Beethovena a ještě ho naučila zacházet s Facebookem

11. 4. 2016 | Petr Michl
Jak může banka zdůraznit, že sponzoruje festival vážné hudby? Inspirujte se na Slovensku internetovými počátky Ludwiga „fun“ Beethovena.

Už to tak bývá, bankovní ústavy sponzorují festivaly vážné hudby. Tleská jim za to někdo mimo organizátorů a ne tak početného (ač pravděpodobně více bonitního) publika? Ne příliš. Je to zkrátka tradice. Kdo by to měl také dělat jiný?

Konzervativní zavedené pořádky jsou spojené také s propagací podobných událostí a způsobem zmínění případného sponzoringu. Za inovaci se obvykle považuje, když se na citylighty ve městě vylepí plakáty s mladšími a atraktivními umělci, kteří svůj talent zasvětili klasické hudbě. Pokud navíc nejsou ve smokingu u mužů či společenských róbách u žen, jedná se už téměř o rebelství.

Slovenská agentura CORE 4 dostala loni od Slovenské spořitelny zadání kampaně, která by měla zpropagovat samotné konání festivalu vážné hudby Viva Musica a zároveň zdůraznit, že jejím hlavním sponzorem je zmíněný finanční ústav.

Ústřední postavou kampaně se stal sice již drahnou dobu mrtvý, ale díky školním osnovám stále pro většinovou populaci rozpoznatelný Ludwig van Beethoven. Skladatel, který je spolu s Mozartem a Bachem alespoň částečně v povědomí i u mladšího publika, které dosud slyšelo z vážné hudby třeba jen znělku Ligy mistrů.

A aby byl lidem bližší, natočili s ním sérii spotů, v kterých se v době svého pobytu v Pressburgu (tj. v Bratislavě - pozn. red.) spojeném s konáním festivalu Viva Musica seznamoval s moderními technologiemi.  Pro distribuci těchto videí mu byla vytvořena dokonce speciální facebooková stránka Ludwig fun Beethoven. Nativní FB videa pak sdílely také stránky festivalu Viva Musica a Slovenské spořitelny, na jejímž kanále jsou k dispozici i na YouTube.

Ludwig fun Beethoven zažíval mnoho dobrodružství. Takto vypadal moment, kdy se registroval na Gesichtbuch.


Zkoušel ale i Google. Bohužel zjistil, že jako obrázky po zadání dotazu Beethoven" mu vyskakují samí bernardýni.

 

A nemohl také uvěřit, když po něm Eliška chtěla dobít kredit. Co by ale za líbacího smajlíka neudělal... klidně by pro ni napsal i celou symfonii.

Slovenská spořitelna dokázala do videí dostat i produktovou komunikaci. A dokonce poměrně nenásilně s pomocí upozornění na příjem platby tantiémů. „Hundred Euro. Wunderschön!"



To se ale dařilo i skrze příspěvky na FB stránce s fotografiemi.

Největší úspěch z příspěvků mimo videí mělo ovšem pojídání Mozartových koulí.

Nikdy som si nemyslel, že budem Mozartove gule testen :) Mein Got. Cha Cha Cha Chááá.

Zveřejnil(a) Ludwig fun Beethoven dne 20. červenec 2015

Na závěr přidáváme důkaz, že ani oživlé hudební hvězdy to nemají lehké. Nástrahy přichází, i když si vylijete kávu na klávesnici a rozhodnete se, že váš počítač ani disk nebudou schmutzig.

 

Výsledky kampaně


Průběh kampaně shrnuje video s případovou studií.



Níže pak můžete nalézt kvantifikovatelné výsledky:

FB profil Ludwig fun Beethoven

Aktivita profilu: 3.7.2015 - 29.8.2015

Počet zhlédnutí FB videí:  112 748
Počet zveřejněných příspěvků: 38, z toho 12 videí
Celkový organický reach na posty: 179 553


Tradicionalisti mohou namítat, že na rušné náměstí v Bratislavě může za týden projít kolem citylightu s plakátem upozorňujícím na festival mnohem více lidí, než vidělo všechny ze zmíněných spotů na Facebooku. Je to možné. Sporná je ale míra jejich zaujetí a vyloženě pochybné je pak to, jak moc poutavě takto tradiční forma reklamy působí na ne přímo afinitní publika. Tím neříkáme, že nemá smysl. Ludwig Van Beethoven roztomile bojující s nástrahami moderních technologií nicméně rozšířil dosah celkové kampaně Viva Musica. Sdělení, že sponzorem festivalu byla Slovenská spořitelna, navíc působilo i přes svou zřetelnou přítomnost nenásilně.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: