Straší O2 děti?
Mobilní operátor 02 uvedl nový reklamní spot. Kvůli jeho obsahu se objevily stížnosti, že reklama vyvolává u dětí strach.
Televizní reklama zavádí diváky do „02´s mind“, tedy do mysli společnosti 02. Ve fantazijním světě nás vítá faun, za nímž je krásná zahrada a několik stomů. V rybníku plavou kachničky, které se objevily v posledních reklamách od 02. Nacházíme se ve zmenšeném světě 02. Faun zná myšlenky 02 a říká, že o nás (zákaznících) ví opravdu mnoho. Aby nám to ukázal, přivolá stávající zákaznici 02 Mel. Faun se pokouší říct, co se právě honí společnosti 02 hlavou: „Co kdyby Mel šla jednou nakupovat a zjistila by, že nabídka pro nové zákazníky je lepší než ta její?“ Mel pouhé pomyšlení na takovou nespravedlnost rozčílí a začne se proměňovat v démona. Narůstají jí obrovská křídla a rohy, celá scéna potemní a všude blýskají blesky. Rozzuřená Mel se podívá na diváky a nepříčetně na ně vycení své téměř upíří zuby. 02 ji však uklidní svým slibem, který dal stávajícím zákazníkům. Mel je opět ženou a navíc získává barevného 02 koníka, který znázorňuje, že k mnoha výhodám dostanou zákazníci ještě bonus.
Reklamu můžete shlédnout zde
Reklama byla začneněna do denního i nočního televizního vysílacího času. Osm diváků si stěžovalo, že děj reklamy může děsit děti a že byla reklama nevhodně umístěna. Společnost 02 reagovala tak, že jejím úmyslem nebylo vyvolávat v dětech strach, a že motiv, který používá se často objevuje v pohádkách (např. Walta Disneyho). Advertising Standart Authority (ASA) uvedla, že scéna přeměny zapadá do kontextu fantazijního scénáře, a i přesto, že je dramatická, není vyloženě děsivá nebo zlověstná. ASA si nemyslí, že by obsah reklamy nebo její umístění mohlo vyvolávat děs či obavy u malých dětí.
Inspirace a foto: www.marketingweek.co.uk