Švédové mají na Twitteru „lidový účet“
Šílený nebo šíleně mazaný marketingový tah? Oficiální twitterový účet Švédska má každý týden v rukou jiný „obyčejný“ člověk – správce Švédska (Curators of Sweden). Švédsko se snaží poskytnout o své zemi trochu jiné informace, než se člověk běžně dozví z tradičních médií.
Přes 25 000 folowerů sleduje, jak se Švédsko prezentuje prostřednictvím svých občanů. Agentura na podporu turismu VisitSweden, která akci organizuje, hovoří o tomto projektu jako o nejdemokratičtějším twitterovém účtu na světě.
Na začátku dostal účet @Sweden na starosti mladý publicista Jack Werner. Od 10. prosince psal na Twitter informace nejen o sobě a o Švédsku, dokonce zmínil i Česko. Další správce Švédska Hasan Ramic psal mimo jiné o kebab-pizze a o tom, jak jsou na tom Švédové s pitím kávy. Anders Dalenius o něco zvednul věkový průměr přispěvovatelů a svůj týden začal tweetováním z lovu losů a divokých prasat.
Prozatím poslední muž mezi „správci Švédska“ byl mladý farmář Adam Arnesson, který posílal do světa videa a obrázky ovcí z rodinné farmy. To zaujalo i BBC a prohlašuje o něm, že je prozatím největší hvězdou projektu. Do dneška (23.1. 2012) byla hlavní švédskou „twitterkou“ Hanna Fange, která sama sebe charakterizuje jako lesbickou řidičku náklaďáku a milovnici kávy. Jejím oblíbeným tématem je město, ve kterém žije – Uppsala. Občas pak její tweety vypadají jako tamní sněhové zpravodajství. Množství informací o Švédsku je diskutabilní, ale počet followerů účtu @Sweden se zdvojnásobil.