Světový den vody v kampaních
22. března se slavil Světový den vody (World Water Day) a objevila se řada kampaní, které se snaží lidem připomenout, jak důležitá voda je a že ne všichni k ní mají tak snadný přístup. Alarmujícím faktem je i to, že mnohem více lidí má přístup k mobilním telefonům než k čistým toaletám.
Kromě různých charitativních organizací se do boje za čistou vodu pro všechny zapojila i řada komerčních společností a svojí troškou do mlýna přispěla i sociální síť Instagram.
Na svém blogu věnovala Světovému dni vody článek a odkazovala na různé projekty, které se v souvislosti s tímto dnem objevují. Mezinárodní nezisková organizace WaterAid uspořádala na Instagramu akci 20 ways, kdy po 20 dní přidávala na síť jeden způsob, jakým voda ovlivňuje naše životy.
Charity: Water na oslavu svého úspěšného Projektu narozeniny zveřejnila galerii lidí, kteří se rozhodli přát si k narozeninám čistou vodu pro obyvatele rozvojových zemí. Místo kupování dárků tak přátelé oslavence i oslavenec sám darují peníze charitě, která je pak využije na projekty zajišťující čistou vodu lidem v těchto oblastech.
Společnost Procter & Gamble upozornila 22. března na svůj Program bezpečné vody pro děti, v jehož rámci po světě distribuuje balíčky na čištění vody.
Pobočka komunikační agentury Saatchi & Saatchi ve Frankfurtu předělala online farmářskou hru Farmerama do speciálního designu - Farmageddon. Hra se zabývá problémy skutečných zemědělců, kterým by ti virtuální mohli pomoct. Jedná se o výzvu k akci na podporu U.N. Water a Ending Hunger Movement.
World Water Day 2013 - Together for water. from Trail Hopper on Vimeo.
Britská firma Able Skills zaměřující se na pořádání kurzů v oblasti stavebnictví, kam spadají například i instalatérské kurzy, zveřejnila speciální infografiku. V ní se dozvíte, že instalatéři jsou hrdinové, ale také to, kolik litrů vody se skrývá za jedním hrnkem kávy či hovězím steakem.
Také u nás se objevila kampaň na oslavu Světového dne vody. V rámci charitativního projektu „Voda, která pomáhá“ se spojilo pět osobností a společně upozornilo na hodnotu kvalitní vody pro zdravý život. Na dobročinné účely pak každý z nich daroval 5 000 lahví vybrané organizaci.
Zdroje: www.mashable.com, www.brandchannel.com