Teenageři považují Facebook stále více za povinnost než za zábavu
Náctiletí ve věku 12-17 let už nejsou tak nadšení z Facebooku jako jejich vrstevníci před pár lety. Stal se z něj totiž nutný sociální prostředek a přestal být dobrovolnou zábavou. Tak to alespoň uvádí výzkum Pew Research Center, který se na Facebook zeptal 802 teenagerů.
Facebook sice hraje důležitou roli v životech teenagerů, ale je považován za přítěž a povinnost. Také u něj hrozí mnohem větší nebezpečí, že tu účet mají i jejich rodiče. Proto mladí lidé dávají přednost Twitteru a Instagramu, kde se mohou projevovat bez větších omezení.
Podle průzkumu má svůj účet na Instagramu 11 % teenagerů, 5 % má účet na Tumblr a 7 % náctiletých má dokonce svůj účet na MySpace. Na Facebooku je 94 % mladých lidí. Někteří z nich z “nutnosti”, ale i přes to, mají v průměru kolem 300 přátel. Na Twitteru bylo v roce 2011 16 % teenagerů, při posledním průzkumu už to bylo 24 %. Průměrný počet followerů, které má jeden náctiletý na Twittteru je 79. Dle strohé řeči čísel tak “modrá sociální síť” stále vede.
Proti Facebooku však mluví u některých náctiletých i to, že někdy až uměle vytváří drama, a má přehnanou tendenci sdílet všechny události v jejich životě, i když pro ně takový význam nemají a nemají vždy v úmyslu je sdílet. Problém také vidí v nedostatečném soukromí.
Na základě focus groups s teenagery také vyplynulo, že jsou v rámci mladé generace skupiny, které nemusí za každou cenu vše ze svého osobního života sdílet. Náctiletí, kteří mají účet na Facebooku, Twitteru a Tumblr nejčastěji používají Tumblr proto, že zde mohou být pasivní. Vyhledávají zde zajímavé příběhy a nemusí vytvářet a sdílet svůj osobní profil nebo mluvit s lidmi, se kterými nechce.
David Karp, zakladatel Tumblr, sám říká, že neměl v úmyslu vytvořit další sociální síť. Nechtěl místo, kam lidé budou chodit, protože jsou zde jejich přátelé, ale místo, kam se budou vracet kvůli obsahu. Vzhedem k mladým uživatelům se tak zdá, že Yahoo udělala dobrý obchod.
Zdroje: brandchannel.com, www.technewsworld.com