Termín je jasný. Marketing Festival v online podobě proběhne na začátku září
Koronavirová pandemie zásadně ovlivnila podobu mnoha akcí a konferencí po celém světě. Vyjímkou nebyl ani Marketing Festival, který nakonec proběhne 3. a 4. září 2020 ve zcela novém online formátu.
„Na začátku koronavirové pandemie jsme se dlouho a velmi pečlivě rozmýšleli, jak se s touto situací vypořádat. Jako jediné rozumné řešení se ukázalo právě přenesení Marketing Festivalu do online prostředí,“ říká Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu, jedné z nejprestižnějších oborových akcí v Evropě.
Možnost natočení přednášek řečníků se značně zkomplikovala zejména kvůli omezeným možnostem cestování a protikoronavirovým opatřením týkajících se shromažďování se v New Yorku a v Londýně.
„V posledních týdnech jsme intenzivně sledovali, kdy se situace v New Yorku a v Londýně zlepší a budeme moct začít tvořit videa s našimi řečníky. Situace se ale zlepšuje a konečně se můžeme s produkčními týmy pustit do práce a začít natáčet naše speakery,“ doplňuje Honza Kostera, který je zodpovědný za line-up vystupujících na Marketing Festivalu.
„Poslední měsíce byly opravdu velmi náročné, protože dlouho nebylo jasné, jak a kdy budeme moct ohlásit termín letošního a v mnoha směrech výjimečného Marketing Festivalu. Naštěstí už máme jasno, a na začátek září se velmi těšíme,“ doplnil Jindřich Fáborský.
Jak letos proběhne Marketing Festival Online?
Marketing Festival Online proběhne 3. a 4. září ve dvou zhruba pětihodinových blocích, během kterých se budou střídat předtočené přednášky speakerů s live-streamovanými Q&A s vybranými řečníky.
Řečníci Marketing Festivalu Online
Řečníky letošního ročníku Marketing Festivalu doplní i další jméno – je jím Richard Shotton, autor světově uznávané knihy The Choice Factory, která se pohybuje na pomezí behaviorální psychologie, reklamy a marketingu.
Níže naleznete představení dalších řečníků:
Les Binet a Peter Field
Les Binet a Peter Field jsou autory knihy The Long and the Short of it: Balancing Short and Long-Term Marketing, která ukazuje, že honba za ROI ve smyslu snahy o co nejlevnější možnou konverzi je krátkozraká. Když vám odumře brand, je vaše skvěle zacílená online reklama prostě jen další nabídka nerozeznatelná od stovek jiných, které se třeba zrovna daří nebo nedaří v bitvě o viditelnost na displejích potenciálních zákazníků. Právě vyvažování dlouhodobých kampaní s cílem budovat značku a vypálit vaší propozici lidem do mozku a těch, které mají prodat teď a tady, bude pravděpodobně hlavním poselstvím jejich společné řeči.
Dave Trott
Kreativní ředitel, copywriter a autor knih Predatory Thinking a One Plus One Equals Three, který stál u zrodu reklamních agentur Gold Greenlees Trott, Bainsfair Sharkey Trott a Walsh Trott Chick Smith a v roce 2004 získal D&AD President's Award za celoživotní přínos v reklamě.
Tom Goodwin
„Mou prací je myslet, mluvit, psát a umožnit, aby se nově možné skutečně stalo. Pohybuji se na průsečíku marketingu, technologie a byznysu,“ říká Tom Goodwin na LinkedIn, kde ho sleduje 700 tisíc lidí. Tento uznávaný autor zároveň zastává pozice executive vicepresident a head of innovation ve společnosti Zenith, kde se snaží o to, aby implementovali z technologie jen to, co dává smysl. Ač je odborníkem na nové technologie, v rozhovoru s Janem Kosterou říká, že ještě docela nedávno vydělávaly velké značky ohromné peníze díky kampaním tvořeným nejlepšími agenturami, kdy finální schválení kreativy podlehlo přísnému oku životního partnera klienta a bodem navíc bylo, když se to líbilo lidem v rámci focus groups. A také se svět nezbořil. Dnes jsme naopak posedlí „evidence based“ přístupem, kdy se marketéři dostali do role, kdy musí obhajovat daty de facto jakékoliv své rozhodnutí . Dle Goodwina je ale skvělá kreativita jako umění, tedy něco neměřitelného a těžko odhadnutelného. O to paradoxnější je, že Zenith si dal přízvisko The ROI Agency. Je zřejmé, že Tom Goodwin v ní nezastává roli proponenta vyzkoušení každé nové technologické novinky. Je hlasem rozumu, který se nebojí klást nepříjemné otázky. A jistě nějaké zůstanou v hlavě i vám po jeho přednášce.
Helen Edwards
Je podobně jako Mark Ritson akademička se zaměřením na marketing, která zároveň působí jako konzultant pro obrovské brandy. A mimochodem je také jeho „lítou soupeřkou“. V Making a Marketer se Jan Kostera ptá Ritsona: „Kdo je váš největší nepřítel a proč je to Helen Edwards?“ Ten pak vypráví příběh, jak odcházel jako sloupkař za lepšími podmínkami z časopisu Marketing Magazine do Marketing Week. Přitom doporučil Helen jako svou náhradu. Ta od té doby za své sloupky získala několikrát ocenění od britské The Press Association, zatímco Ritson ostrouhal. Její expertíza ale není jen v psaní. Zkušenosti má ze stavění velkých značek pro společnosti, jako jsou Johnson & Johnson, Avon, BBC Worldwide. Na Marketing Festivalu tak můžete čekat elegantní dámu z Londýna, která ale může zatřást vaším náhledem na vaši práci podobně jako poněkud vulgární profesor marketingu ze Sydney.
Vikki Ross
Přítomnost této dámy na pódiu Marketing Festivalu potěší především všechny copywritery. Denně totiž bojuje za srozumitelnější marketing i copywriting a nesnáší slogany, které by běžným lidem nikdy v životě z úst nevypadli. Šéfovala copy největším společnostem zábavního průmyslu v Evropě (Sky a Virgin Media), pracovala pro ITV, Body Shop, Sainsbury’s, Tesco či rebrandovala řetězec Paperchase… A na tyto zkušenosti se můžete těšit ve velmi energické přednášce.
Drayton Bird
Skutečný veterán reklamního průmyslu, který byl jedním z posledních žáků samotného Davida Ogilvyho. Sám pak zastával pozici Vice Chairman and Creative Director pro všechny pobočky Ogilvy & Mather Direct mimo USA. Údajně má za sebou víc celosvětově úspěšných kampaní, než všichni předchozí řečníci Marketing Festivalu dohromady.
Jaký byl David Ogilvy a co se od něj můžete naučit? Drayton Bird vám prozradí, jak se potkali a v čem byl Ogilvy naprostým unikátem. Ukáže vám i unikátní klip, na kterém David předává své znalosti svým podřízeným. Jeho přednáška se bude jmenovat "Proč jsou naše reklamy většinou na houby
Anna Milicevic
Napadlo vás někdy, že když budou všechny formáty reklam vtíravé přes snesitelnou míru, lidé si je prostě vypnou? V USA se to v digitálním prostoru děje skoro u čtvrtiny uživatelů. Potřeba informovat spotřebitele o našich produktech zůstává.
Jak z toho ven? Dokážeme vůbec zasáhnout naše zákazníky s tím správným sdělením ve správný čas? A jak se z honby za desetinnou čárkou můžeme vrátit zpět k efektivnímu storytellingu? Právě o tom bude hovořit Ana Milevic, zakladatelka agentury Sparrow Digital.
Dan Petrovic
Dan Petrovic se jako jediný z dosud zmíněných řečníku ve filmu Making a Marketer neobjevil. Jeho specializací je totiž SEO specialista a patří mezi nejvyhledávanější experty v oboru. Na Festival přiveze vyčerpávající studii pracující s unikátními daty z českého trhu a přitom nabídne komplexní pohled na search a očekávaný vývoj v tomto odvětví.