Tigran Hovakimyan září v nové sérii spotů kampaně Agresivita zabíjí. Snaží se s nadsázkou nastínit její zbytečnost za volantem
Česká asociace pojišťoven přichází s pokračováním své kampaně Agresivita zabíjí, která tentokrát sází na nadsázku a humor. Stand-up komik Tigran Hovakimyan představuje ve 3 spotech instruktora autoškoly, který učí své žáky k tomu, aby byli na silnici agresivní. Pomýlenost tohoto přístupu se nicméně odhaluje již v rámci samotných skečů.
Tato série má připomenout, že agresivita za volantem zabíjí. Snaží se přitom ovšem přiblížit zejména mladému publiku. České asociace pojišťoven uvádí, že přibližně každý pátý majitel vozu ve věku 18 let způsobí dopravní nehodu. U řidičů do 24 let je riziko, že způsobí nehodu, téměř 2,5x vyšší, než je průměrná nehodovost v ČR.
Roli agresivity jako příčiny nehod přitom rozhodně nejde pominout. Dle průzkumu České asociace pojišťoven se nechá k agresivitě během jízdy vyprovokovat 82 procent řidičů do 29 let. Dráždí je cyklisté, pomalejší řidiči a bezdůvodná jízda ostatních v rychlém pruhu. 8 z 10 respondentů někdy překračuje povolenou rychlost, 6 z 10 se záměrně tlačí na auto před nimi a někdy zrychlí, když se je snaží někdo předjet.
Nic z tohoto chování vás rozhodně v autoškole neučili, a na tom jsou postavené i 3 spoty se stand-up komikem Tigranem Hovakimyanem. Ten mimochodem zná povolání instruktora autoškoly z vlastní dlouholeté zkušenosti. Dá se tak říct, že byl pro tuto reklamní roli doslova stvořen.
„Chceme poukázat na to, jak hloupě může jejich bezhlavé jednání za volantem vypadat, a přesvědčit je, aby se podobného chování na silnici vyvarovali,“ vysvětluje Jan Matoušek. Režie nových spotů se ujal Pavel Soukup, autor seriálu #martyisdead, oceněného mezinárodní cenou Emmy. Další spot pojednává o předjíždění popelářského vozu.
A poslední pak o trpělivosti s invalidou na přechodu.
Partnery České asociace pojišťoven pro tuto sérií spotů jsou Policie ČR a BESIP Ministerstva dopravy, jeho vedoucí, Tomáš Neřold, komentuje kampaň:
„Mladé řidiče je vždy potřeba zaujmout, oceňuji proto styl, jakým se realizační tým se spoty vydal. S mladými je ale také potřeba pracovat individuálně. Velmi bych se proto přimlouval, aby příprava na reálné krizové situace měla větší prostor při výuce v autoškolách. Ať už v praxi, nebo pomocí takzvaných hazard perception videí, díky nimž se budoucí řidiči snáze naučí rozpoznávat nebezpečí.“
Dle statistik dopravní policie přibližně způsobí 133 smrtelných nehod ročně řidiči do 30 let a téměř 18 procent všech nehod zaviní řidiči s praxí do pěti let od získání řidičského průkazu. Série cílená na tuto demografickou skupinu tak rozhodně není šlápnutím vedle. Česká asociace pojišťoven tak důstojně pokračuje s kampaní Agresivita zabíjí. Už na podzim loňského roku přišla s velmi silnými spoty, které patří mezi to nejlepší na dané téma, co v Česku vzniklo.
Kam dál?
Objetí partnera, hrátky s dětmi nebo dovolená s přáteli. To je jen ukázka životních střípků, které jsou mnohem důležitější než telefonování za jízdy, příliš rychlá jízda či ignorování znamení STOP pro ušetření pár vteřin. Reklama na podporu bezpečné jízdy nestraší. Naopak připomíná radosti ze života.