Turisté mohou mít o starost s kufry méně. Na český trh vstupuje portugalský start-up LUGGit, který to za ně vyřeší

13. 7. 2022 | Petr Michl
Druhé nejinovativnější řešení na světě dle Světová organizace cestovního ruchu nabízí turistům odvoz zavazadel na hotel nebo kamkoliv budou chtít. Služba LUGGit je nově dostupná i v Praze.

 

Portugalský technologický start-up LUGGit vstupuje na český trh po úspěšném spuštění služby v Lisabonu a Portu v roce 2019 a nedávné expanzi do Vídně. Praha je momentálně čtvrtým městem, kde lze LUGGit využívat. Tato platforma nabízí cestujícím servis v podobě vyzvednutí a doručení zavazadel v reálném čase prostřednictvím služby „Keeperů“. V roce 2020 byl LUGGit vyhodnocen Světovou organizací cestovního ruchu jako druhé nejinovativnější řešení na světě a k úspěšné expanzi získal LUGGit 9 890 000 Kč (400 000 eur) od společnosti Portugal Ventures.

„Praha je pro nás atraktivní z několika důvodů. Město má podobné vlastnosti jako Lisabon a Porto a jedno letiště nedaleko centra, takové podmínky již známe, a umožňuje nám využít zkušenosti z Portugalska. Praha má také celoroční turistický ruch, a to je důležité pro udržení rozvoje naší společnosti. Blízkost Vídně nám navíc umožňuje plynule vést oba trhy,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit., luggit.app.

LUGGit nabízí řešení pro cestující i hotely. Každému turistovi umožňuje v reálném čase požádat „Keepera“, aby, ať už je kdekoli, vyzvedl jeho zavazadla, uložil je na tak dlouho jak je potřeba a doručil je na zvolené místo ve zvoleném čase. Majitelům hotelů a apartmánů platforma naopak nabízí snadná a levná řešení pro zavazadla svých hostů a umožňuje těmto provozovatelům být proaktivní při poskytování nových služeb pro hosty. „Zamysleme se nad všemi rozhodnutími, která nakonec kvůli zavazadlům děláme, od rezervace letenek s pozdějším příletem, které jsou dražší až třeba po skoro celodenní nošení zavazadel na místo ubytování nebo do hotelu. Zjistili jsme, že díky systému LUGGit je celé cestování mnohem pohodlnější a flexibilnější,“ míní Ricardo Figueiredo.

 

Jak služba funguje?

Službu lze využívat prostřednictvím mobilní aplikace dostupné pro systémy iOS a Android nebo přes webové stránky společnosti. Interakce je velmi jednoduchá. Zákazník pouze uvede místo s časem vyzvednutí a doručení a dále počet a druh zavazadel. Turisté mají přístup ke všem informacím o službě, konkrétně o řidiči a vozidle, stejně jako je tomu u všech ostatních platforem, které dnes využíváme. Po předání zavazadla se také dozví, kde a u koho je zavazadlo uloženo, dokud je v péči společnosti.

LUGGit přináší službu „Keeperů“, řidičů zodpovědných za vyzvednutí, uložení a doručení zavazadel, kteří disponují logistickou platformou pro co nejefektivnější výkon své činnosti. Důraz je kladen na bezpečnostní prvky. Všechna zavazadla vyzvednutá společností LUGGit má na starosti Keeper, ale jsou rovněž kryta pojištěním Standard 12 363 Kč (500€) nebo Premium 29 670 Kč (1200€) a za přítomnosti zákazníka se zapečetí sponou s QR kódem, přes který lze sledovat zavazadlo v reálném čase.

Připraveni na nová česká partnerství

Partnerem společnosti LUGGit může být bezplatně jakákoli společnost z oblasti cestovního ruchu. Po tomto kroku start-up vytvoří personalizovanou webovou stránku pro partnerskou společnost, která musí být zahrnuta do komunikace s hosty před kritickými okamžiky „early check-in“ nebo „late check-out“. Jakmile turisté získají přístup na personalizované webové stránky hotelu nebo místního ubytování, mohou si rezervovat libovolně dlouhou dobu s libovolným předstihem.

Plánem je růst

Expanze do Prahy následuje významný a neustálý růst na portugalském trhu a ve Vídni. Na těchto trzích navázal LUGGit úspěšná partnerství s místními ubytovacími společnostmi, hotelovými řetězci a cestovními kancelářemi.Například společnosti poskytující krátkodobé pronájmy: GuestReady, LovelyStay, Melia Hotels a další. „V letošním roce očekáváme čtyřnásobný růst oproti předchozímu roku, v létě přepravíme 40 000 zavazadel a nyní aktivně rosteme s měsíčním tempem růstu zákazníků o 67 % a příjmů o 72,5 %,“ říká Figueiredo ze společnosti LUGGit. Společnost také očekává další investiční kolo v prvním čtvrtletí roku 2023.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: