Twitter omlazuje svou vizuální identitu a přichází s vlastním fontem
Twitter vstupuje do roku 2021 s novým grafickým kabátem. Leslie Berland, marketingová ředitelka Twitteru, zveřejnila tuto novinku na svém účtu 27. ledna. Nová grafická podoba značky má dle jejích slov lépe ilustrovat hloubku konverzací probíhajících na platformě. V jednom ze svých nedávných tweetů uvedla: „Konverzace na Twitteru jsou chaotické a složité, intenzivní a inspirativní, veselé a směšné, divné a ošklivé, šokující a krásné, znepokojující a dojemné. Jsou surové a jsou skutečné.” Proto se společnost rozhodla, že i nový design bude záměrně „nedokonalý”, plný barevných memů a rozmanitých stylů.
As always, we started with Tweets at the center. We then tore stuff apart and layered over again. We threw paint on photos, ripped posters, scratched out words, and faded images. We added textures and pixels, movement and memes. pic.twitter.com/VygJaLmniO
Barvy společně s prolínáním textur mají symbolizovat neustálý proud vzájemně se překrývajících konverzací. Některé z nich jsou úsměvné, jiné vážné a některé by tam raději snad ani neměly být. Každá z nich je ale podle tvůrců intenzivní a autentická. A právě tuto atmosféru a energii by měl design značky odrážet. Twitter zvolil pro spolupráci @AtelierIrradie v Paříži.
Součástí této změny je také nový font s názvem Chirp. V základu se jedná o směsicí stylů American Gothic a European Grotesque, ale společnost Grilli Type, se kterou Twitter na výrobě loga spolupracoval, písmu přidala i osobité prvky připomínající dřevoryt.
Kreativní ředitel Twitteru Derrit DeRouen uvedl, že vývoj fontu nebyl jednoduchý. „Pro každodenní využití musí být ostrý a čitelný, ale zároveň musí být osobitý a odlišitelný od ostatních." Aktuálně společnost pracuje na japonské, čínské a arabské variantě Chirpu.
I want to give a bit more depth to Chirp, our new typeface.
Type, in 280 character doses, is the foundation of Twitter. In the history of the company we’ve either relied on someone else’s typeface, from SF Pro and Roboto, to Helvetica Neue in our brand. pic.twitter.com/OrvlYsxF9g
Zdroje: adweek.com, blog.twitter.com