Twitter spouští reklamní službu pro malé podniky

28. 3. 2012 | Michl Petr
Twitter spouští reklamní systém, který je samoobslužný. Je to počátek jeho masového šíření?

Twitter ve spolupráci s American Express již od prosince 2011 testuje nový reklamní formát. Od včerejška je oficiálně uveden. Cílí na malé podniky a mám být konkurencí pro Google AdWords, kontextovou reklamu, která je pro hegemona vyhledávačů zlatým dolem. Fungování služby je představeno v tomto videu.

 

 

Hlavním tahákem systému je to, že je podobně jako AdWords samoobslužný. Tedy firmy nemusí nic domlouvat s obchodními zástupci a nastaví si parametry reklamního sdělení přes pro to určené rozhraní. Formáty „Promoted Tweets“ a „Promoted Accounts“ – tedy propagované tweety a účty - se tak můžou stát rychle velice populární. Firmy by měly dokázat řídit kampaně na Twitteru sami bez velkých obtíží. Jednoduchost je také hlavní poselství, které Twitter sděluje i těmito hesly:

  • „Začněte v několika minutách: ovládat vaší kampaň můžete průběžně.
  • Není potřeba žádná reklamní zkušenost. Pokud dokážete tweetovat, dokážete propagovat na Twitteru.
  • Nechte svoje tweety zaznít: „Promoted Tweets“ pomůžou malým podnikům dostat jejich sdělení před to správné publikum. Twitter sám vyhodnotí a automaticky identifikuje ty tweety s největší šancí zaujmout.
  • Plaťte za followera u „Promouted Accounts“ a za engagement (kliknutí, retweet, odpověď a označení jako „favorite“) u „Promoted Tweets".
  • Zacilte celý svět, konkrétní země, nebo omezte váš dosah na určité metropolitní oblasti v USA.“

Prvotní zaměření na americký trh je zřejmé. Prozatím bude moci nový reklamní prostředek využít jen omezený počet subjektů, konkrétně malé podniky a podnikatelé vlastnící kartu od společnosti American Express. Další rozšíření dostupnosti by ale prý mělo být otázkou pouhých týdnů.
 

Zdroj: www.marketingland.com, advertising.twitter.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Podobné články: