Twitter testuje svou verzi Stories. Jmenují se Fleets
Oblíbený formát Stories už dorazil i na Twitter. V Brazílii začala platforma testovat tzv. Fleets. Jsou viditelné po dobu 24 hodin a uživatelsky poněkud méně přívětivé než Stories ostatních sociálních platforem. Stejně jako na Facebooku nebo Instagramu i zde se v horní části News Feedu uživateli zobrazí kulaté barevně ohraničené ikonky zobrazující profily uživatelů, kteří přidali nový Fleet. U vlastní ikonky stačí pro nahrání pouze poklepat na tlačítko „+“.
Samotné uživatelské rozhraní je velice jednoduché, a podle Twitteru tak odráží charakter nového formátu, který je zaměřený primárně na text. Uživatelé sice mohou v rámci Fleets zveřejňovat i fotografie, GIFy nebo videa, ale nebudou mít k dispozici žádné grafické nástroje pro jejich úpravu.
Maximální délka videí bude 2 minuty a 20 sekund (nebo velikost 512 MB), v případě Whitelistingu (Funkce umožňující propagaci tweetů jiných uživatelů. Můžete například sdílet tweety uživatelů hovořících o vaší značce, pozn. red.) až 10 minut. Stejně jako u jiných platforem, uživatel může i na Twitteru nahrát více Fleetů za sebou. K jejich prohlížení ale musí namísto klasického poklepání na pravou stranu displeje přejet prstem ve směru dolů. Běžné svajpování doleva jej pak posune na Fleety dalšího uživatele. Twitter ale nevylučuje, že by ovládání změnil, pokud by k tomu dostal od uživatelů zpětnou vazbu.
Způsob reagování na Fleets je také odlišný. Není možné na ně běžně odpovědět, ale pokud uživatel, který je zveřejnil, povoluje zasílání zpráv, můžete mu napsat. Měly by také nabízet reakci pomocí emoji jako u jiných aplikací.
Důležitou otázkou je, zda se Fleety budou zobrazovat na uživatelově domovské stránce jako první. Narozdíl od Snapchatu, Instagramu nebo Facebooku, kde uživatelé obvykle sledují své přátele, rodinu a veřejné osobnosti, u Twitteru se počet sledovaných může často vyšplhat k tisícům. Jak tedy určit, čí Fleety jsou nejvíce relevantní? Jejich volba bude vyžadovat vysokou míru personalizace. Twitter by údajně měl uživatelům nabídnout volbu „blízkých přátel“. Doposud tak však neučinil. Pořadí Fleetů bude zatím určovat podle vzájemného sledování a nedávné aktivity (komentování tweetu, prohlížení profilu).
Prozatím bude platforma testovat novou funkci v Brazílii u uživatelů iOS i Androidu. O jejím rozšíření do dalších států bude uvažovat během následujících měsíců.
Podle Twitteru by měly Fleets vyřešit jeden z hlavních problémů platformy, totiž ten, že uživatelé málo tweetují. Za to může údajně až příliš veřejná povaha Twitteru. Na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES společnost uvedla, že brzy zahájí testování nových prvků zaměřených na soukromí uživatelů. Díky nim by mělo být možné zveřejňovat příspěvky pouze mezi sledujícími. Fleets by měly umožňovat více bezpečné a pohodlné sdílení. Nízká frekvence tweetování je špatná nejen pro růst platformy, která v loňském roce dokonce zavedla novou metriku mDAU neboli Monetizable Daily Active Users, aby uživatelská čísla vypadala atraktivnější pro investory, ale také pro inzerenty.
Fleets jsou tak možnou odezvou na volání investorů po větších změnách v rámci sociální sítě. Podle investiční společnosti Elliott Management Corp. Twitter nevyužívá svého potenciálu naplno a na vině je i CEO platformy Jack Dorsey. I podle dalších investorů je Twitter v rámci inovací zaostalý. Pokud bude nový formát mezi uživateli fungovat, možná se Twitteru podaří opět získat mezi uživateli větší oblibu a přimět je k aktivnějšímu zapojení na platformě.
Zdroj: techcrunch.com, blog.twitter.com