U Brna otevřel další koncept samoobslužného obchodu. V Get24 myslí i na seniory bez smartphonů

6. 9. 2024 | Petr Michl
Samoobslužná prodejna Get24 je unikátní tím, že přístup do prodejny je možný nejen pomocí aplikace nebo smartphonu, ale také prostřednictvím běžného tlačítkového telefonu pomocí SMS kódu. Je tak přátelštější k k lidem bez smartphonu, tedy převážně k seniorům.

 

5. září byla po několika týdnech testovacího provozu oficiálně otevřena ve Veverských Knínicích u Brna první samoobslužná prodejna Get24, která funguje zcela bez obsluhy. Unikátní je tím, že přístup do prodejny je možný nejen pomocí aplikace nebo smartphonu, ale také prostřednictvím běžného tlačítkového telefonu pomocí SMS kódu. Tento přístup umožňuje přístup i starším obyvatelům nebo těm, kteří nepoužívají chytré telefony, což je častá bariéra pro využívání moderních služeb.

Nabídka produktů v prodejně zahrnuje čerstvé potraviny, pečivo, základní drogistické zboží a další denní potřeby. V obci s cca tisícovkou obyvatel, z nichž značná část pracuje v nedalekém Brně, je podobný obchod výrazným vylepšením proti klasickému vesnickému koloniálu, co zavírá v 17 hodin. Dokáže pomoct s chybějícím chlebem, ale i s práškem na praní nebo šamponem na vlasy.  

Zajímavostí je možnost aktivní spolupráce zákazníků při rozšiřování sortimentu. Kromě knihy připomínek mohou návštěvníci využít hlasování pomocí QR kódu, čímž přispívají k optimalizaci nabídky. Tento přístup umožňuje prodejně lépe reagovat na potřeby komunity, což zvyšuje její přitažlivost pro různé skupiny zákazníků.

Alkohol je v oddělené místnosti se vstupem po ověření věku

Jednou z největších inovací prodejny je Alkoholová místnost, která je přístupná po ověření totožnosti prostřednictvím občanského průkazu. Tento systém zajišťuje, že k alkoholu a cigaretám mají přístup pouze plnoleté osoby, čímž je výrazně zvýšena bezpečnost prodeje těchto komodit. Tento model je příkladem toho, jak technologie mohou efektivně řešit otázky regulace a kontroly věku při prodeji regulovaných produktů.

Prodejna Get24 je vybavena moderním kamerovým systémem s umělou inteligencí, která analyzuje chování zákazníků v reálném čase. Tento systém je schopný rozpoznat podezřelé aktivity, jako jsou pokusy o krádež nebo vandalismus, a okamžitě upozornit provozovatele prodejny. Díky tomu je možné včasně reagovat na potenciální problémy a zároveň minimalizovat nutnost lidského dohledu. Praxe ukazuje, že díky těmto bezpečnostním opatřením ke krádežím téměř nedochází, což posiluje důvěru v tento nový obchodní model.

Aby se prodejna stala ještě přístupnější, v některých dnech mezi 7:00 a 9:00 zde funguje hybridní model, kdy je přítomna prodavačka, která obsluhuje zákazníky preferující hotovostní platby nebo ty, kteří nemají mobilní telefon. Tento přístup je vstřícný k těm, kteří zatím nejsou připraveni na plně automatizovaný nákupní proces, a zároveň umožňuje obchodnímu řetězci testovat další vylepšení automatizovaných procesů.

Vizí zakladatele Adama Dostála je do budoucna zcela nahradit prodavače a pracovníky v prodejnách moderními technologiemi. To by nejen zefektivnilo provoz obchodů, ale také snížilo provozní náklady. Dle Dostála by se to pak mohlo projevit na snížení cen.

 

Tip redakce

Zdroj: COOP

Na co je obchod s potravinami na maloměstě, když zavírá předtím, než lidé přijedou z práce z větších obcí? Skupina COOP tento problém začala řešit samoobslužnými prodejnami už v roce 2022.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: