APEK: Tři čtvrtiny Čechů letos nakoupí vánoční dárky na internetu, oceňují pohodlí i lepší ceny

2. 11. 2022 | redakce
Máte už nakoupené vánoční dárky? Abyste začali. E-shopy budou mít napilno i letos. 74 % Čechů, kteří používají internet, plánuje nakoupit online nějaký dárek.


Zdroj: Stock Photos On Shutterstock

Vánoce se nezadržitelně blíží a téma výběru a nákupu vánočních dárků začíná být velkým tématem. Zákazníci budou letos s ohledem na komplikovanou situaci v ekonomice obezřetnější a vybíravější. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi budou opět využívat k nákupu e-shopy ve velkém. A to díky pohodlí a výhodnějším cenám oproti kamenným obchodům.

Naše asociace provádí předvánoční průzkum mezi spotřebiteli každoročně. Díky tomu víme, že popularita objednávání vánočních dárků v e-shopech je u nás vysoká. Alespoň nějaký dárek on-line plánuje letos pořídit 74 % Čechů, kteří využívají internet,“ hodnotí výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává: „Většinu dárků po síti plánuje objednat 37 % spotřebitelů, někteří další navíc ještě se svým výběrem váhají.

E-commerce se stejně jako celý maloobchod potýká s dopady energetické krize a inflace. Přesto však provozovatelé e-shopů věří, že Češi během Vánoc dárky pro své blízké budou objednávat obdobně jako v minulém roce. „České internetové obchody patří k evropské špičce. Díky raketovému růstu v uplynulých dvou letech letos očekáváme stabilizaci a obraty obdobné jako v roce 2021,“ uvádí Jan Vetyška.

Z výzkumu APEK vyplynulo, že dvě třetiny spotřebitelů plánuje utratit za dárky stejně nebo více jako vloni. A co především je přivádí do internetových obchodů? 64 % z těch zákazníků, kteří plánují na internetu objednat všechny a nebo většinu vánočních dárků, uvedlo, že jim vyhovuje pohodlí nákupu z domova. 48 % pak potvrdilo, že je pro ně důležitá výhodnější cena, kterou e-shopy nabízí.

Jan Vetyška k tomu říká:

„Vánoce na internetu již začaly. Obchodníci tradičně od října sledují zvýšené prodeje a je tomu tak i letos. Věříme, že zákazníci opět ocení kvalitu služeb, které jim české on-line obchody přináší a využijí je k pohodlnému a příjemnému nákupu dárků." 

Panelový výzkum byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1398 respondentů.

Štítky dokumentu: E-Commerce Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: