Studie: Příspěvky influencerů s placenou propagací jsou trnem v oku osmině sledujících
Příspěvky influencerů s placenou propagací jsou trnem v oku osmině sledujících, pětině ale vůbec nevadí. To vyplývá ze studie „Influenceři: Propagace & Dobročinnost“ výzkumné agentury ResSolution Group.
Většina sledujících (58 %) mění názor po zhlédnutí doporučení influencera tzv. případ od případu. Polovina už alespoň jednou na jeho základě nakoupila. Tři čtvrtiny sledujících pak u některého z influencerů zaznamenaly výzvu k podpoře dobročinného projektu.
Věk v hlavní roli: mladí sledují influencery stále mnohem častěji než starší generace
8 z 10 online Čechů ve věku 15–34 let sleduje nějakého influencera nebo známou osobnost na sociálních sítích. Ve střední věkové skupině (35–54 let) jsou to jen 4 z 10 a v nejstarší kategorii (55+) pouze 1 z 10.
Přesvědčit sledující o důvěryhodnosti placené propagace není snadné
Placené propagaci ze strany influencerů důvěřuje 39 % z těch, kteří mají na takové příspěvky názor. Více než tři pětiny v takovou propagaci důvěru nemají.
Sledující nakupují na základě doporučení influencerů
48 % Čechů, kteří na sociálních sítích sledují nějaké influencery, už na základě jejich doporučení nakoupili propagovaný produkt či službu. Pětina už dokonce více než jednou.
Ještě více zjištění najdete v kompletní infografice níže (rozklikněte pro větší rozlišení).
Zdroj: ResSolution Group