Volkswagen ukazuje 'mrtvý úhel' způsobem, který vás zaskočí
Mrtvý úhel při pohledu do zpětného zrcátka už způsobil obrovské množství dopravních nehod. A jistě tomu nebude jinak ani v Jihoafrické republice, která patří mezi země s jedním z nejvyšších počtů dopravních nehod a jejich obětí na světě. Místní vláda uvádí, že v Jihoafrické republice zemře na následky dopravních nehod každý den přibližně 40 lidí, mluvíme tak o těžko uvěřitelných 14 000 úmrtí ročně.
I proto se rozhodla tamní pobočka automobilky Volkswagen upozornit na daný problém způsobem, co skutečně upoutá návštěvníky jejích dealerství, automobilových veletrhů, ale i média. Slouží ji k tomu instalace, které jsou „černé jako noc“. Abychom vás nepřekvapili o wow efekt, podívejte se prvně na následující video.
Když se díváte na instalaci s optickou iluzí napřímo, zcela vám zmizí to, co je v tu chvíli podstatné: další účastník silničního provozu, konkrétně cyklista a kurýr rozvážející potraviny. Právě ti jsou prý na jihoafrických silnicích přehlíženi nejčastěji.
Tyto postavy byly vytvořeny v měřítku 1:1 a vystupují při pohledu z boku z černých kruhů. Aby bylo dosaženo požadovaného efektu jejich splynutí s pozadím byla díky práci agentury Ogilvy South Africa vyvinuta speciální akrylová barva BLACK 3.0, která pohlcuje až 99 % viditelného světla a patří mezi nejtmavší na trhu.
Volkswagen South Africa ovšem neupozorňuje pouze na problém, ale také na své řešení. Tím je dle automobilky jeho technologie IQ.DRIVE pro bezpečnost řidiče disponující také systémem sledování mrtvého úhlu, který snímáním boční a zadní části vozu detekuje méně viditelná nebezpečí.
První myšlenka na tuto instalaci přišla už před 6 lety. S tak dlouhou dobou realizace neplánuje Volkswagen brát dané sochy jako krátkodobou promo akci. Najdou své trvalé místo a zároveň má být The Blind Spot jen první z řady reklam zvyšujících povědomí o bezpečnosti, které plánuje v Jihoafrické republice Volkswagen uvést.
Zdroj: Volkswagen South Africa