Vratné lahve se vrací! Jan Svěrák stojí za konceptem aktuálního spotu Mattoni

25. 4. 2022 | redakce
Mattoni nabízí i zálohované skleněné lahve, navíc s dělitelnými přepravkami. Jako inspirace i zdroj záběrů pro nový spot posloužil Svěrákův film Vratné lahve.


Fotografie z natáčení spotu Mattoni. Zdroj: Mattoni

Loňská novinka Mattoni ve vratné skleněné lahvi, jež byla původně uvedena pouze v některých sítích, je nyní k dispozici na českém trhu celoplošně. Značka proto připravila masivní kampaň na její podporu. „Značka Mattoni dlouhodobě podporuje českou kulturu a její produkty se objevily v záběrech bezpočtu filmových snímků, včetně Vratných lahví. Proto bylo spojení kampaně na novou vratnou Mattoni ve skleněné lahvi s tímto kultovním filmem naprosto přirozené,“ vysvětluje vznik unikátního konceptu kampaně Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu značky Mattoni.

Nový televizní spot pracuje převážně s původními záběry z filmu Vratné lahve. Hlavní postavu bývalého učitele Josefa Tkalouna ztvárnil Zdeněk Svěrák, kterého ve voiceoveru nového reklamního klipu doplňuje Tatiana Dyková.

Za ideou spotu z filmových záběrů stojí režisér a scénárista Jan Svěrák: „S Mattoni spolupracuji již od minulého roku na jednom ze svých posledních projektů – muzikálu Branický zázrak. Když přišel dotaz, zda se chci podílet také na tvorbě spotu pro minerálku v nové zálohované lahvi, využití Vratných lahví se jaksi samo nabízelo. Jsem rád, že nápad byl přijat s nadšením a náš film podpoří systém zálohování obalů, který považuji za smysluplný.“

Kampaň pracuje kromě originálních záběrů z filmu také se sloganem „Vratné lahve se vrací“. Ten odkazuje nejen k návratu záběrů z filmu na televizní obrazovky, ale i k novému zálohovanému obalu Mattoni, který mohou spotřebitelé jednoduše vrátit pomocí automatů, jež jsou k dispozici ve většině obchodních řetězců.

Podle výsledků pre-testingu agentury Kantar si nový televizní spot vede nebývale dobře. „Z testu vyplynulo, že novinka ve formě vratné skleněné lahve u diváků velmi rezonuje a celková líbivost spotu dosahuje jednu z nejvyšších úrovní na českém trhu,” Michal Ježek, Senior Creative Domain Expert z agentury Kantar CZ. Pozitivní odezva budiž důkazem, že díla otce a syna Svěrákových jsou vnímána českou společností i po letech jako pozitivní a přínosná. Daný spot přitom trpí absencí jakékoliv invence: prostě jen kombinuje filmové záběry s těmi o lahvích Mattoni, které jsou čistými produktovými „imidžovkami“, jež svou barevností a sterilitou k filmu nijak nesedí.


Fotografie z natáčení spotu Mattoni. Zdroj: Mattoni

Litrovou skleněnou lahví Mattoni doplnila své portfolio o další obal splňující principy cirkulární ekonomiky, jejichž cílem je nevytvářet z obalů odpady, ale využívat je stále dokola. Se sklem to v Česku umíme již dávno. Jak je vidět i ve filmu Vratné lahve, zálohované lahve od piva nosíme zpět do obchodů naprosto běžně. Skleněná Mattoni tak může být alternativou pro zákazníky, kterým vadí, že PET lahve zatím zálohované nejsou.

Mattoni 1873 je v Česku jedním z hlavních průkopníků zálohování nejen skleněných lahví, ale také PET lahví a nápojových plechovek. Je zakladatelem iniciativy Zálohujme.cz a podílela se na zavádění zálohového systému na Slovensku.

Nová Mattoni v designové vratné lahvi navržené Markem Mikovcem je na trhu k dispozici v perlivé a neperlivé variantě. Novinkou na českém trhu je i unikátní dělitelná přepravka. Ta umožňuje pohodlnou manipulaci i uskladnění v domácnosti​. Z obchodu si zákazník odnese buď 6, nebo 12 lahví.

 

Název spotu: Vratné lahve se vrací
Zadavatel: Mattoni
Kreativní koncept: Jan Svěrák
Režie: Tomáš Lomič
Produkce: Jakub Tlapák, Alžběta Kábelová
Spuštění spotu: 25. 4. 2022
Stopáž: 30 s, 10 s sponzorský vzkaz
Kreativní agentura: Mattoni 1873 & Lisbeth
Mediální kanály: TV, Online a sociální média, PR, Print, In-store

 

Tip redakce: 

Vratné skleněné lahve o objemu 1 litru představila minulý týden Kofola. Oblíbené nápoje Kofola, Rajec a Vinea jsou v nich nově dostupné  na vybraných prodejnách Tesco a v nabídce Rohlik.cz. V případě Rohlíku půjde vracet použité lahve přes kurýry při dalších nákupech.  

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: