VV daly v červenci na předvolební kampaň sedm milionů korun
Ilustrační obrázek, zdroj:veciverejne.cz |
Věci veřejné (VV) zahájily reklamní kampaň před podzimními komunálními a senátními volbami už v červenci, kdy na ni daly sedm milionů korun. Je to výrazně více než ostatní sněmovní strany. ODS v červenci za kampaň zaplatila 600 tisíc Kč, ČSSD 156 tisíc. Údaje společnosti Admosphere, která monitoruje reklamu v médiích a na billboardech, dnes zveřejnila rozhlasová stanice ČRo 1 - Radiožurnál. TOP 09 nebo KSČM nedaly podle výsledků monitoringu minulý měsíc na reklamu ani korunu.
Téměř stejnou sumu jako na začátek kampaně před podzimními volbami dávaly Věci veřejné měsíčně na kampaň před jarním hlasováním do Poslanecké sněmovny, upozornil ČRo.
Hlavní část kampaně, která se zaměří především na hlavní město, však ještě nezačala, řekl tajemník Věcí veřejných pro Prahu Pavel Dobeš. "Předpokládáme, že částka by mohla být mezi 12 až 15 miliony v Praze, ale je to otázka nějakého množství sponzorských darů, které se samozřejmě snažíme ještě nějakým způsobem získat," upřesnil Dobeš.
Podle ČRo agentura Admosphere pracuje s ceníkovými cenami reklam, které nezahrnují slevy. Věci veřejné ale prý tvrdí, že se jim podařilo získat výrazné slevy, které dosahují padesáti až devadesáti procent.
Server Aktuálně.cz s odvoláním na průzkum společnosti Admosphere nedávno uvedl, že jarní předvolební kampaň VV měla podle ceníku hodnotu asi 87 milionů korun. Strana přitom před volbami hovořila o rozpočtu na propagaci ve výši zhruba deset milionů korun. Zástupci Věcí veřejných rozdíl v částkách vysvětlili tím, že pro svou inzerci dostali výraznou slevu oproti běžné tržní ceně, skutečnou výši nákladů však neuvedli.