Yahoo! údajně podporuje rychlou jízdu
Hlídací psi reklamy zakázali internetovou reklamu na emailovou službu BT Yahoo! Hlavní důvodem je, že reklama může povzbudit motoristy k nedbalé jízdě. Reklama se objevila na přihlašovací obrazovce a zobrazovala dvě ženy ve sportovním voze, v jejichž pozadí byla rozmazaná přírodní scenerie. Scénu doprovázel text: „Faster is funnier. Introducing the 2X faster new BT Yahoo! Mail Find out more about BT Yahoo! Mail Beta.“ (Což ve volném překladu zní: „Čím rychlejší, tím zábavnější. Představujeme 2krát rychlejší nový BT Yahoo! Mail. Zjistěte si více informací o BT Yahoo! Mail Beta.“)
„Faster is funnier“
Stěžovatelé věří, že reklama toleruje rychlou jízdu a nezodpovědné zacházení s vozidly. Yahoo! bránil svoji reklamu tvrzením, že scéna měla zobrazovat bezstarostnost a měla odkazovat na rychlost nové služby Yahoo! Mail Beta. Reklama údajně neobsahuje žádné odkazy na skutečnou rychlost auta a rozmazaná scenerie pouze pomáhá vykreslit, že auto jede po horské stezce. ASA (Advertising Standards Authority ) rozhodla, že kombinace titulku „Faster is funnier“ a rozmazaného pozadí vylíčila celou situaci takovým způsobem, že by mohla podněcovat k anti-sociálnímu chování a špatnému řízení.
Zdroj informací a fofotgrafie: www.marketingweek.co.uk