Algoritmus Facebooku nově upřednostní původní zpravodajství pocházející z transparentních webů
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Facebook představil novou aktualizaci algoritmu News Feedu pro zpravodajský obsah. Nově bude upřednostňovat zprávy nejčastěji označované za původní zdroj a zaměří se rovněž na transparentnost zpravodajských webů. Chce tak uživatelům nabídnout co nejkvalitnější obsah. Z průzkumu Pew Research Centre totiž vyplynulo, že 68 % Američanů vyhledává zpravodajství na sociálních sítích a uvádí právě Facebook jako hlavní zdroj.
Původní zpravodajské zdroje
Facebook chce dosáhnout toho, aby se uživatelům v News Feedu na horních pozicích zobrazoval ten nejkvalitnější zpravodajský obsah. Z toho důvodu bude nově vyhodnocovat zprávy zaměřené na specifické téma a upřednostní zdroj, který je nejčastěji uváděný jako původní. Nic se však nemění na tom, že šíření zpráv je i nadále plně v rukou samotných uživatelů, kteří je sdílejí. Můžeme ale předpokládat, že pokud někdo z vašich přátel nasdílí zprávu z původního zdroje, zobrazí se vám na zdi na vyšší pozici než jiná pocházející z ne tolik relevantního.
Facebook při vývoji této novinky spolupracoval s celou řadou odborníků a kromě zpráv v angličtině se hodlá následně zaměřit i na další jazyky.
Transparentní autorství
Neuvádíte u článků na svém webu kompletní jména autorů a nemáte je uvedená ani v seznamu v některé ze záložek? Potom vás může Facebook vyhodnotit jako netransparentního vydavatele a vaše články odsunout na nižší pozici v News Feedu. Podle průzkumu mezi uživateli Facebooku totiž obdobné informační weby postrádají u uživatelů věrohodnost. Jak platforma uvádí, redakční transparentnost je profesním standardem podporovaným světově uznávanými organizacemi jako je Trust Project, SOS Support Public Broadcasting Coalition, Global Forum for Media Development nebo Reporters Without Borders’ Journalism Trust Initiative a právě na ten chce Facebook novým opatřením navázat.
Jak tyto změny ovlivní obsah vydavatelů?
V konečném důsledku by měly obě novinky v dlouhodobém měřítku přispět ke zkvalitnění zpravodajského obsahu na platformě. První z nich má navíc podle Facebooku potenciál zvýšit distribuci původních zpravodajských zdrojů. Zároveň však společnost dodává, že je celý mechanismus velice složitý a na jeho zdokonalování bude i dále pracovat s týmem odborníků. Řazení příspěvků v News Feedu navíc závisí i na celé řadě dalších parametrů a je tedy možné, že většina vydavatelů zpráv v distribuci znatelnější výkyvy nezaznamená. Reálný dopad obou novinek tak budeme moci ověřit až v průběhu následujících měsíců.
Zdroje: about.fb.com, socialmediatoday.com