Apple a jeho nová ochrana osobních údajů by mohla být přísnější než GDPR
Apple myslí na své uživatele. V pondělí 22. 6. 2020 se při představování nových produktů jeho vývojáři nechali slyšet, že mají pro uživatele pár vylepšení týkající se ochrany jejich osobních dat. Před inzerenty však kvůli těmto vylepšením vyvstávají nové překážky s doručováním reklamy v aplikacích. K tomu, aby mohli cílit reklamu na uživatele aplikací, budou totiž potřebovat od uživatelů nového iOS 14 souhlas.
Uživatelé budou pomocí pop-upu dotázáni, jestli chtějí, aby je daná aplikace „sledovala“. Když odpoví ne? Tak s tím žádný inzerent už nic nesvede. Apple bude po vývojářích aplikací (včetně vlastníků médií a značek) vyžadovat přesná data, která shromažďují, a jména třetích stran, s nimiž je sdílejí.
John Wilander, bezpečnostní inženýr z Apple, se nechal slyšet: