Apple konečně začal používat Instagram
Komunikační strategie Applu je dlouhá léta založená na velkých tiskových konferencí s představením nových produktů, v mezičase mezi nimi unikne do médií pár spekulací a jinak značka promlouvá sama za sebe k zákazníkům tak nadlinkovou reklamou. Když se nad tím zamyslíte, paradoxně se tento neliší zase tak moc od leckterých polostátních firem a průmyslových molochů s pochroumanou pověstí. Včera nicméně Apple vzal sociální média na milost a začal být aktivní na svém Instagramu.
Apple a sociální média dosud nešly příliš dohromady. Ano, Apple má své účty Facebooku a Twitteru. Spíše ale jen za účelem „obsazení území" a možnosti vysílat skrze něj reklamy. Nic na ně nedává. Něco jiného je to v případě Apple Music, tato služba má vlastní Twitter, Facebook a Instagram. Proto je úvodní aktivita samotné značky Apple na Instagramu velkou událostí. Jejím účelem je získání dalšího kanálu pro komunikaci již dva roky trvající kampaně Shot on iPhone, která se nebojí dát fotografie z iPhonu i na billboardy a další velkoformátové reklamní plochy.
Apple přidal na svůj učet na Instagramu sadu fotografií, které splňují podmínku pořízení jeho telefony. Respektive jedná se o slideshow, v níž jsou videa s další slideshow fotografií a několikavteřinovým představením hlavního tématu či poslání konkrétního fotografa. Nevíme, jestli se Apple se sociálními médii ještě učí, nebo to máme přičíst přetlaku podkladů nashromážděných za léta mimo ně, ale nám to přijde jako příliš skvělého obsahu vypuštěného najednou. Většina uživatelů dlouhé minuty každému jednotlivému příspěvku nevěnuje, a tak bude něco z připravených materiálů bezpochyby přehlédnuto.
Ano, nejde o žádnou revoluci. Spíše o zcela logický krok, u kterého si v duchu říkáte: „Proč to proboha Apple nedělá od začátku kampaně?" Jestli něco působí jako přirozená reklama na iPhony, pak to jsou fotografie jejich uživatelů v sociálních médiích. Právě kvalitní výstupy z jejich fotoaparátů, jsou dosud jedním z nejrelevantnějších argumentů, proč investovat do telefonů s nakousnutým jablkem na zádi.
Instagram je ze všech sociálních médií nejvíce podobný tradičnímu reklamnímu světu, kde primárně jen vysíláte ven pěkný výstup a o obousměrnou komunikaci zase tolik nejde. I tak je rozhodnutí Applu vítaným krokem pro společnost, která je jinak často vnímána jako jedna z nejvíce inovativních. O to víc, protože jednosměrná marketingová komunikace je jinak brána spíše jako relikt minulosti.