Apple konečně začal používat Instagram

8. 8. 2017 | Petr Michl
Apple končí dobu sociálního temna, tedy ne zcela: Facebook a Twitter má stále prázdný. Včera ovšem udělal své první krůčky na Instagramu. Podívejte se na jeho úvodní příspěvky.

Komunikační strategie Applu je dlouhá léta založená na velkých tiskových konferencí s představením nových produktů, v mezičase mezi nimi unikne do médií pár spekulací a jinak značka promlouvá sama za sebe k zákazníkům tak nadlinkovou reklamou. Když se nad tím zamyslíte, paradoxně se tento neliší zase tak moc od leckterých polostátních firem a průmyslových molochů  s pochroumanou pověstí. Včera nicméně Apple vzal sociální média na milost a začal být aktivní na svém Instagramu.

Apple a sociální média dosud nešly příliš dohromady. Ano, Apple má své účty Facebooku a Twitteru. Spíše ale jen za účelem „obsazení území" a možnosti vysílat skrze něj reklamy. Nic na ně nedává. Něco jiného je to v případě Apple Music, tato služba má vlastní Twitter, Facebook a Instagram. Proto je úvodní aktivita samotné značky Apple na Instagramu velkou událostí. Jejím účelem je získání  dalšího kanálu pro komunikaci již dva roky trvající kampaně Shot on iPhone, která se nebojí dát fotografie z iPhonu i na billboardy a další velkoformátové reklamní plochy.  

Apple přidal na svůj učet na Instagramu sadu fotografií, které splňují podmínku pořízení jeho telefony. Respektive jedná se o slideshow, v níž jsou videa s další slideshow fotografií a několikavteřinovým představením hlavního tématu či poslání konkrétního fotografa. Nevíme, jestli se Apple se sociálními médii ještě učí, nebo to máme přičíst přetlaku podkladů nashromážděných za léta mimo ně,  ale nám to přijde jako příliš skvělého obsahu vypuštěného najednou. Většina uživatelů dlouhé minuty každému jednotlivému příspěvku nevěnuje, a tak bude něco z připravených materiálů bezpochyby přehlédnuto.  

#ShotoniPhone by… - 1. Dawn D. @dawn_denfeld “When I was diagnosed with degenerative spinal arthritis, I needed to find a hobby that didn't require a lot of walking. Now, I love to capture water drop refractions and reflections on flowers, dandelions, and cobwebs that I gather from my garden.” - 2. Chinami M. @1000wave “My grandmother is constantly laughing whenever we shoot photos and I always enjoy seeing her smile. I’m just a greedy grandchild, hoping to squeeze as many smiles as I can.” - 3. Kevin R. @kevinruss “The sounds at this chapel were unlike any sounds I was hearing anywhere else. So I added sound to the photo just to have people feel what I felt.” - 4. John D. @abstractconformity "As captain of a ship, I go around the world. At times, we’ve gotten voyage instructions from the office and literally had to go get an atlas off the shelf cause we’re like, ‘Where in the world is this?’”

Příspěvek sdílený apple (@apple),


#ShotoniPhone by… - 1. Shawn T. @_xst "I love it when people find out that they’re in a photo because the reaction is so beautiful. They’re like, 'Oh my God! How did you get this and when was it shot? I didn’t even see you!'” - 2. Laura I. @lauraiz “The person in all of these photos is my daughter. She is my first kid. Every little cliché about love is what I feel about Joey.” - 3. Percy O.A. @fotombo “My poetry and my photography go hand-in-hand.” - 4. Danilo L. @danilo “I’m attracted to everything experimental.” - 5. Laura Z. @laurazazanis “I had to tell my neighbors what I was doing, because now that I do this all the time, they’re gonna think that I’ve lost my mind, dropping all these crazy things into the pool everyday.”

Příspěvek sdílený apple (@apple),


#ShotoniPhone by… - 1. Maurice H. @bloomandplume “If people like photos of flowers and people like photos of me, why not just put the two together?” - 2. RJ P. @rockadeezy “The landing is the hard part. If I really want to be horizontal I land on all fours. Like a cat. But if the ground’s too hot, or it’s hard terrain I’ll land on my feet.” - 3. Jeryl T. @j9ryl “Just because I’m colorblind doesn’t make photography a guessing game. There’s always a direction I want to go. A mood I want to create.” - 4. Britainy W. @lanadeathray “Owls are kinda like the ninjas of the bird world. Like, that mouse never saw it coming.” - 5. Koci H. @koci “I can walk outside, tap a piece of glass, and suddenly I’ve captured something. With another tap, I can share it with the entire world. If that’s not magic, I don’t know what is.”

Příspěvek sdílený apple (@apple),

Ano, nejde o žádnou revoluci. Spíše o zcela logický krok, u kterého si v duchu říkáte: „Proč to proboha Apple nedělá od začátku kampaně?"  Jestli něco působí jako přirozená reklama na iPhony, pak to jsou fotografie jejich uživatelů v sociálních médiích. Právě kvalitní výstupy z jejich fotoaparátů, jsou dosud jedním z nejrelevantnějších argumentů, proč investovat do telefonů s nakousnutým jablkem na zádi.

Instagram je ze všech sociálních médií nejvíce podobný tradičnímu reklamnímu světu, kde primárně jen vysíláte ven pěkný výstup a o obousměrnou komunikaci zase tolik nejde. I tak je rozhodnutí Applu vítaným krokem pro společnost, která je jinak často vnímána jako jedna z nejvíce inovativních. O to víc, protože jednosměrná marketingová komunikace je jinak brána spíše jako relikt minulosti. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: