Brand Management 2018: co udělat hned teď, aby vaše značka neztratila důvěru

28. 8. 2018 | Petr Michl
Konference Brand Management 2018 poradí, jak vrátit značkám autenticitu a důvěryhodnost v post-faktické dob. Pomůže s tím i klíčový zahraniční řečník Sean Pillot de Chenecey, poradce největších světových značek a autor nové knihy The Post-Truth Business, první studie o dopadu současné krize důvěry na značky.



Jak se značky na našem trhu vyrovnávají s krizí důvěry v současné době plné dezinfomací, fake news a všeobecné podezřívavosti? Společenská atmosféra plná nejistoty a lží přeje značkám, pro něž je autenticita a transparentnost součástí marketingové strategie. Celodenní konference Brand Management 2018 ukáže 19. září řadu pozitivních příkladů, jak dál řídit značky napříč klíčovými segmenty trhu. Hlavní hvězdou konference je Sean Pillot de Chenecey, autor nové knihy The Post-Truth Business, první studie o dopadu současné krize důvěry na značky. Ke žhavému tématu konference se kromě klíčového řečníka z Velké Británie vyjádří 25 špičkových domácích marketérů a expertů ve čtyřech blocích programu.

V úvodu se program konference zaměří na příčiny a důsledky post-faktické doby. Jakub Macek, vedoucí katedry mediálních studií a žurnalistiky Masarykovy Univerzity, představí, jak se aktuálně vyvíjí důvěra v média a jak ji vůbec měřit. „Sílící fragmentace současného mediální prostoru a hodnotová polarizace společnosti zřetelně proměňují to, proč a čemu v médiích důvěřujeme a také kterým médiím jsme ochotni se vystavovat,“ říká Macek s tím, že tyto faktory mají klíčový vliv na marketingovou komunikaci.

Kvalitní obsah v bezpečném kontextu

Jak vyniknout mezi špatným i skvělým obsahem poradí Dušan Šimonovič, manažer konzultačního oddělení společnosti Seznam.cz. „Reklamní sdělení je obsah stejně jako články nebo videa, u kterých se objevuje,“ říká Šimonovič, který se podělí se o čerstvé zkušenosti Seznamu s nativní reklamou. Aby se neztratily v záplavě obsahu, volí některé společnosti dnes také cestu kontroverze vyzkoušenou bulvárem. „Výzvou pro marketing je odvaha opustit hluboce zakořeněnou komunikační hyperkorektnost,“ popisuje další z vystupujících Anežka Karásková, Art Director, Alza.cz.

Jakýkoliv obsah dnes pro značky znamená riziko „brand safety“. Když před rokem a půl britské The Times rozpoutaly skandál kolem faktu, že značky jako Land Rover či Mercedes podporují teroristy, největší zadavatelé reklamy v Británii a USA zastavili všechny své kampaně na YouTube. Od té doby se globálně přepisují mediální smlouvy. Je totiž hloupé investovat do své pověsti společensky odpovědné firmy a pak se přesto najednou stát veřejným padouchem. Toto téma představí ředitel organizace Člověk v tísni Šimon Pánek, která se „brand safety“ věnuje na domácím trhu.

Tradiční značky nanovo

Tři příběhy více než sto let fungujících značek představí další část programu s názvem „Důvěra ve značky na našem trhu“. Česká spořitelna si prošla v posledních letech hledáním své identity a vrací se ke svému původnímu poslání. O tom, jak pečovat o značku, aby neztratila svoji hodnotu a udržela si důvěru, bude hovořit ředitelka marketingu České spořitelny Monika Hovorková. Royal Crown Cola je zase důkazem, že i zahraniční značka může chytit v Česku druhý dech a přejít od low-cost do prémiového segmentu. Příběh znovuzrození značky, která nesleví ze svých hodnot, bude prezentovat Lucia Tarbajovská, Senior Brand Manager společnosti Kofola. Značka bez důvěry je jen komoditou, o tom se přesvědčil Petr Machoň, ředitel marketingu RAKO ve společnosti Lasselsberger, jedné z nejstarších značek keramických obkladů na světě, bude hovořit o tom, jak se tento brand prosazuje v zahraničí a co dělá proto, aby představil zákazníkům nejen produkt, ale celá řešení.

Strategie napříč body dotyku

Detailní návody, jak promítnout autenticitu a akcent na důvěru do strategie značky a jak ji udržet v jednotlivých bodech dotyku, nabídnou dva současně probíhající odpolední bloky. První se zaměří na příklady strategií značek, jako je L'Oréal a CZC.cz, vystoupí jejich marketingoví ředitelé Božena Hrušková a Milan Duda. Zcela novou značku Maappi vzniklou ze záliby svého autistického syna představí Martin Hošek, aktuálně ředitel marketingu J&T Bank. S vytvářením strategie značky poradí zkušení experti Ondřej Žák, Associate Partner EY a Martin Zadražil,

Co-founder a stratég agentury Brain One. Správné nastavení cen a pokročilé metody jejich optimalizace představí společně partner společnosti Logio Tomáš Formánek a Milan Havlíček, Sales Director start-upu Yieldigo.

Druhý bloku zahrnuje experty napříč různými marketingovými disciplínami stejně jako zkušené zástupce značek z několika segmentů. Jak být věrohodný v jednotlivých bodech dotyku řeší dnes značky jako Brit, Rossmann a Hamé. Jejich zástupci Martin Šámal, Vladimír Mikel a Lenka Vaněk se zaměří každý na jiné aspekt důvěry, od produktu přes práci s online komunitami až po společenský rozměr v rámci CSR. Tento blok moderuje Rostislav Starý (PR Konektor / Konektor Social) a kromě něj vystoupí také odbornice na spolupráci s influencery Hana Vávrová (The Hive), odborník na digitální věrnost a in-store komunikaci Ivan Čopák (Retailtrek) a digitální stratég Martin Peška (MarketUP).

Čtvrtý ročník konference Brand Management přináší společnost Blue Events, největší pořadatel B2B eventů v ČR s 25letou tradicí, s podporou významných partnerů v čele se společností McCann Praguei . Konference Brand Management nastoluje témata, na která by se firmy měly soustředit, pokud chtějí rozvíjet své značky. Každý ročník představuje osobnosti světového marketingu, v minulých letech to byli Jim Stengel, Ken Segall a Rita Clifton. Na konferenci se pravidelně setkává 300 – 400 marketingových ředitelů, brand manažerů a dalších marketingových odborníků zastupujících široké spektrum oborů a sektorů.

Detaily akce:

Kdy: Středa, 19. září 2018

Kde: Cubex Centrum, Na Strži, Pankrác, Praha 4

Více informací o konferenci a jejím programu naleznete na webu www.brandevent.cz

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: