Brno bude mít svou Radu pro marketing
Město Brno ustavilo svou Radu pro marketing. Ta se má scházet každé dva měsíce a pomáhat s definováním priorit, dlouhodobých cílů a tvorbou koncepčních dokumentů.
V Radě najdete zástupců magistrátu, městských společností a akademického sektoru doplněných o odborníky z komerční sféry, kterých je v radě většina. Předsedkyní byla jmenována uvolněná zastupitelka pro marketing Kateřinu Jarošová, místopředsedou se na základě nominace samotných marketérů stal Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz a zároveň člen vedení Asociace Public Relations (APRA). Dalšími členy třináctičlenné marketingové rady jsou Čeněk Absolon, Alex Fiala, Jakub Geisler, Marek Hadra, Martin Horný, Filip Hrůza, Jakub Koudelka, Patrik Sýkora, Adam Šilhan, Adam Zbiejczuk a Tomáš Zindulka.
„Kombinace interních odborníků z veřejné správy s profesionály z byznysu by měla přispět především k maximální efektivitě marketingových aktivit města,“ věří vedení Brna. Členové marketingové rady se mají na zasedáních 6 do roka vyjadřovat k aktivitám města i dílčím projektům městských firem či příspěvkových organizací.
Dle předsedkyně Kateřiny Jarošové chce město pro příští 4 roky klást důraz především na jednotnou image. „Zároveň se budeme snažit o to, aby rada byla maximálně efektivní. Proto bychom rádi využili každou příležitost, kterou spojení marketingu města Brna s jednotlivými městskými firmami a příspěvkovými organizacemi nabízí,“ doplňuje Jarošová. Dle Lesenského se veškeré investice do marketingu budou muset více promýšlet a vyhodnocovat, Rada je přitom připravena městu nabídnout zpětnou vazbu podpořenou zkušenostmi z komerční sféry.
Město Brno je ve své prezentaci zejména díky činnosti Turistického informačního centra (TIC Brno) velmi nápadité a propaguje Brno bez přebytku klišé o památkách a kulturním bohatství. Nedávní kampaň hledala odpovědi na základní otázky spojované s životem pod povrchem města, třeba na otázky: „Kam to vede? Jak je to hluboko? Je tam někdo? Viděl jsi to? Co to bylo? Je to pravda? Nevím, slyšel jsem to. Dějí se tady divný věci, nahoře i dole, které nejdou vysvětlit. Proto je tohle město tak výjimečný. Paranormální město a paranormální lidi.“
Naším favoritem je kampaň z roku 2018 zahrnující řadu spotů autenticky přibližujících autenticitu města. Mezi nimi je i video věnováné zmrzlině Božský kopeček, které můžete zhlédnout níže. To upozorňuje na potřebu zmrzliny ve světě a připomíná, že tato studená sladkost chutná prostě všem.
Za zhlédnutí rozhodně stojí i video s názvem Love&hate Brno, nad kterým se musí pousmát každý, kdo někdy Brno navštívil. Jeho hlavní hvězdou je mimo samotného města zpěvačka Nikola Mucha.
Třetí z videí reprezentuje noční život a bary, kterých je v Brně nespočet.
Za jednotlivými videi stojí Ondřej Doležal a společnost Street Dog.
O Brně se dá říct řada věcí. Že je přátelské, má otevřenou mysl, cítíte se tu jako doma, ale hlavně, je své . A právě o tom má turisty přesvědčit i 15 krátkých zmíněných videí.
A aby turisti neměli pocit, že jim o Brně vyprávějí jen Češi, spolupracuje město Brno i s řadou cizinců, kteří v Brně bydlí. Ti tak autenticky sdílí svůj příběh, včetně pozitiv a negativ, které v tomto městě vnímají a činí tak ve svém rodném jazyce. Příkladem je i příběh Maryny z Ukrajiny, která v Brně žila v roce 2018 už 4 roky.