Burger King využil 3D tisku protéz, aby se postiženým lépe jedli jeho burgery
Kreativní agentura David již dlouhou dobu pomáhá řetězci Burger King s budováním značky s využitím sociálních témat. Před pár dny v Argentině nabídl pomocnou ruku všem, kteří ji potřebují. Doslova.
5. července zlevnil Burger King své menu Stacker Combo na poloviční cenu. Ze zbylé ceny šlo 50 % částky rovnou na účet laboratoře Gino Tubaro’s Atomic Lab, která tiskne protézy na 3D tiskárně zdarma pro ty, jež si je nemohou sami dovolit.
Součástí této iniciativy byl také spot, ve kterém jsou oslavovány každodenní vítězství postižených lidí. Důležitost pomoci podtrhává claim: „Když tohle všechno dokážou jen s jednou rukou, představte si, co dovedou s dvěma.“
Stacker day, jak v Argentině říkají dni, kdy je toto oblíbené menu ve slevě, je pro všechny velkým svátkem a na burger se stojí dlouhé fronty. „Práce, kterou pro Burger King děláme, se vždy snaží být relevantní k tématu,“ řekl co-creative chief Ignacio Ferioli. „Proto jsme lidem chtěli dát možnost pochutnat si na hamburgeru, který se špatně drží,“ pokračoval ve vysvětlování, proč se rozhodli spojit právě s laboratoří, která vyrábí protézy.
„Burger King se nestaví do role hrdiny, jen lidem pomáhá,” řekl další zástupce agentury David Joaquín Cubría. „Lidé z filmu žijí normální životy, ve kterých vždy najdou způsob, jak se se svojí indispozicí popasovat. Přijali naši pomoc, dokázali by ale žít i bez ní,“ proto není na pozadí smutná hudba a příběh nemá velký zvrat, tímto se vymyká projektům s podobným zaměřením.
A kampaň měla úspěch. Za poslední 3 roky vytvořila a rozdala laboratoř kolem 500 protéz. Nyní, po iniciativě Burger Kingu, má dostatek peněz na výrobu dalších 1000 kusů.
Zdroj: Adweek