Cannes Lions: Nejlepší kampaň z kategorie Pharma vytvořila terapii scrollováním

21. 6. 2023 | Petr Michl
89 % lidí trpících Parkinsonovou nemocí ztrácí schopnost ovládat mimické svaly. Nakonec nevyčtete z tváře jejich emoce. Aplikace Scrolling Therapy spojuje cvičení, jež může dopady tzv. hypomimie zpomalit, s aktivitou, kterou stejně dělají miliardy lidí denně: scrollování feedem sociálních médií.

 

Jedním z projevů Parkinsonovy nemoci je postupná ztráta schopnosti ovládat mimické svaly v obličeji, tzv. hypomimie. Stav může negativně ovlivnit vztahy s blízkými, jelikož má člověk nakonec nasazenou strnulou masku bez výrazu a nejde mu z tváře vyčíst jeho emoce. Naštěstí se dá progrese k takovému stavu zpomalit. Právě o to se snaží v Brazílii (a později globálně) uvedená aplikace Scrolling Therapy od zdravotnické společnosti Eurofarma, která získala nejvyšší ocenění Grand Prix v kategorii Pharma v rámci letošních Cannes Lions 2023.

Náročnost tohoto onemocnění obvykle nenapomáhá tomu, aby s ní postižený člověk trávil 45 minut denně před zrcadlem a dělal na sebe grimasy. Věnuje se mu proto jen 3 % nemocných. Scrolling Therapy je přitom za aplikací, která spojuje takové cvičení s aktivitou, kterou stejně dělají miliardy lidí denně. Spojila ho s ovládáním procházení feedy sociálních sítí. Na jejím vývoji se podíleli kreativní týmy agentury Dentsu Creative z Argentiny Brazílie a USA splu s odborníky na zdravotnictví ze společnosti Eurofarma. 

Identifikovali jsme nejdůležitější obličejové terapeutické cviky pacientů — úsměv, zvednuté obočí, mračení — a převedli je na příkazy (pro ovládání) newsfeedu," uvedla Dentsu Creative. 

Tato cvičení pomáhají posilovat obličejové svaly, zlepšují motorické ovládání a zlepšují mozkovou aktivitu.



Tato aplikace vychází z toho, že lidé tráví procházením feedů sociálních médií velké množství času, v průměru 2,5 hodiny denně. „Co kdybychom tento čas přeměnit v terapii?“ zeptali se sami sebe tvůrci kampaně, a přišli pak s něčím, co spojuje příjemné s užitečným. 

 

V Dentsu k tomu měli cenný insight i motivaci navíc. V jejím managementu totiž pracuje Sebastian Porta, který již několik let bojuje s Parkinsonovou chorobou. Ten ke kampani uvedl:

„Život s touto nemocí je dost těžký na to, abychom se jí každý den museli doslova stavět tváří tvář při pohledu do zrcadla během 45minutového cvičení. Proto jsem cítil velkou motivaci navrhnout technologii, která by mohla podpořit všechny pacienty prostřednictvím zábavné aktivity."

Na přílišnou konzumaci sociálních médií se obvykle odborníci „mračí“, v tomto případě ale i tento obličejový výraz může mít pro uživatele aplikace Scrolling Therapy význam. Aplikace je dostupná celosvětově ve třech jazykových mutacích ve španělštině, portugalštině a angličtině. 

Zdroje: Dentsu Creative, Cannes Lions

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: