Canva kupuje Pexels a Pixabay. Spouští vlastní fotobanku Photos Unlimited

20. 5. 2019 | Petr Michl
Grafický editor pro ne-grafiky Canva oznámil akvizici fotobank Pexels a Pixabay a spouští vlastní fotobanku na základě měsíčního předplatného ve výši 13 dolarů měsíčně.


Zdroj: Canva / Twitter

Canva je jedním z nejúspěšnějších projektů, který se snaží dle svých slov demokratizovat grafický design. Střízlivěji řečeno umožňuje tvořit jeho základy i lidem bez znalosti práce s vektory, vše online bez nutnosti instalovat software na svůj počítač a především zdarma. Uživatelé si ovšem musí připlatit za některé grafické elementy či fotografie po dolaru za kus. Oznámená akvizice fotobank Pexels a Pixabay pomůže nabídku, z které jde vybírat, výrazně navýšit.

Pexels a Pixabay jsou oba německými podniky s nadšenými uživateli po celém světě, především díky široké nabídce fotografií zdarma pod licencí Creative Commons. 

„O Pexels a Pixabay jsme se zajímali dlouhodobě. Vídali jsme od uživatelů Canvy tweety a komentáře o tom, jak jsou skvělé jejich produkty. Tak se ocitly na našem radaru,“ uvedla pro StartupSmart spoluzakladatelka Canvy Melanie Perkins.                                                                                                                                     

Canva širší portfolio fotografií využije částečně i k (pro ni) novému byznys modelu. Oznámila, že spouští fotobanku Photos Unlimited, která nabízí na 50 milionů fotografií za 12 dolarů a 95 centů měsíčně, případně za 120 dolarů ročně. S tvůrci se hodlá dělat o prodané položky v poměru 50 na 50, který je pro ně výhodnější, než je tomu u velkých fotobank jako Shutterstock či iStock.


Zdroj: Photos Unlimited

Canva pochází z Austrálie a tento start-up se díky poslednímu investorskému kolu, kdy loni získal 50 milionů amerických dolarů, může chlubit valuací 1 miliardy dolarů.

Cena stávající akvizice nebyla prozrazena. Canva s ní nicméně získala přístup k dalšímu milionu fotografií, videí a ilustrací, navíc i napojení na 120 tisíc tvůrců přispěvatelů z celého světa. „Budeme pokračovat v rozvoji této úžasné globální komunity a ona dostane přístup k mnohem širšímu publika skrze Canvu,“ uvedla Melanie Perkins.

Pexels a Pixabay akvizicí nekončí a budou pokračovat také samostatně jako doposud. Pro jejich stávající uživatele se tak mnoho nemění. Uživatelé Photos Unlimited pak budou mít pochopitelně zdarma všechny designy i v nástroji Canva, což je vítaná alternativa pro aktivní uživatele, kteří kupovali měsíčně přes 13 designů po dolaru, a nový model na základě předplatného se jim tak vyplatí. V tomto ohledu je ale potěšitelná akvizice Pexel a Pixabay pro všechny uživatele, přímo obsah z těchto platforem bude dostupný v rámci Canvy zdarma pod licencí Creative Commons.

Zdroje: SmartCompany, Enterpreneur

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: