Český startup chce být Tinderem pro hledání práce
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Testamentem čím dál více těkající pozornosti a důrazu na vizuální stránku internetové generace jsou online seznamky, kde není ani dán pořádný prostor pro popis zájmů, ale vše je o atraktivních fotografiích. Nejdále to v tomto ohledu dotáhla mobilní aplikace Tinder fungující zcela na principu líbí / nelíbí vyřčeném během několika vteřin swipe gestem po dotykové obrazovce. Český startup Proudly hlásá, že chce být Tinderem pro hledání práce generace Y.
To neznamená, že zájemce o práci má přitáhnout jedno „selfíčko" kanceláře. Společnosti inzerující na Proudly mají vlastní stránku, která přestavuje, jak to u nich vypadá, skrze atraktivní design karet. Multimediální obsah firemních karet tvoří videa, reálné fotografie a rozhovory s lidmi, se kterými budou potenciální noví zaměstnanci trávit čas. Proudly odvozuje své přirovnání k Tinderu tím, že takováto forma prezentace zprostředkuje emoci, jež je holým textem nesdělitelná.
Printscreen části sekce představující startup Liftago
„Sám si pamatuji ten pocit bezmoci a nudy, když jsem projížděl pracovní portály a četl pořád dokola se opakující popisy pozic. Chtěl jsem vědět, jestli se mi tam bude líbit, kdo jsou vůbec ti lidi, co tu inzerují, je pravda, co píšou?“ říká proud chief Proudly, Jan Klusoň.
Projekt je cílen především na generaci Y, vysokoškoláky a mladé profesionály, pro něž je právě firemní kultura a soulad s kolegy na pracovišti jedním z nejdůležitějších požadavků při hledání práce. Profily firem na Proudly pak mají přispět k tomu, že se budou hlásit ti praví lidé, kteří se budou do týmu skutečně hodit. Proudly je zatím spuštěno v beta testu a naplno se má rozjet v lednu příštího roku. Už nyní jsou ale na něm profily některých firem, třeba startupu Liftago, ale i velkých společností jako Leo Express či dokonce české zastoupení mezinárodního kolosu Unilever.
Zapojování sociálních médií do náboru nových zaměstnanců je čím dál větší trend. Specializuje se na to například již zavedený brněnský startup Jobote, jež usnadňuje sdílení nabídky pozice skrze sociální média a nově umožňuje firmám vypisovat odměnu za nalezení nabídky, aby k sdílení více motivoval. Proudly jde jinou cestou, kdy postupy a vzhled sociálních médií a aplikací přímo využívá ve svém designu. Pokud nalezne dostatek firem, které budou ochotni investovat do firemního profilu lákajícího nové adepty o práci v atraktivním hávu, může jeho byznys fungovat.
Sponzorovaný článek